پنج هزار و 850 تولد طی يك سال كرونايي سخت در بیمارستان میناب



رئيس بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) ميناب از 5 هزار 850 تولد طی سال 1399 در این مرکز درمانی خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، دكتر محمد مورخ گفت: با توجه به شرايط خاص و بحرانی كرونا در كشور و جهان تولد نوزادان در بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) ميناب همچنان به قوه خود باقي است.
وي افزود: در سال جاري خصوصا در نيمه هاي سال اين پيش بيني انجام شد كه تولد نوزادن در اين برهه از زمان به دليل وجود بيماري كرونا به كمترين ميزان تولد نسبت به سالهاي گذشته باشد ولي به لطف الهي شاهد كاهش حداقلي در این ایام بوديم.
ندا بهادري مسئول و كارشناس مامايي زايشگاه بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) ميناب اظهار كرد: در سال 1388 تعداد آمار نوزادان سزارين و طبيعي 6هزارو 428 زايمان موفق بوده كه در مشابه سال 99 تا كنون 5 هزارو 850 نفر نوزاد متولد شده كه از اين تعداد 1 هزارو 717 سزارين و 4هزار و 133 نفر زايمان طبيعي موفق داشته اند.
بهادري با ابراز خرسندي از تولد 23 نوزاد در 27 ساعت در آخرين روزهاي سال 1399گفت: تعداد 23 زايمان موفق در زايشگاه انجام شده كه از اين تعداد 18 تولد زايمان طبيعي و 5 زايمان سزارين با تعداد 15 نوزاد پسر و 8 نوزاد دختر بود.
وي افزود : طي يك سال گذشته كه در شرايط خاص كرونايي بوديم تعدادي از ماماها به كرونا مبتلا شدند و در برهه اي از زمان نیز با كمبود شديد نيرو و با فشرده كار بالا زايمانها انجام مي شد در اين بين بسياري از مادران هم با این بيماري درگیر بودند كه خوشبختانه تلفات جاني در اين يكسال نداشتيم.
بهادري با توصيه مجدد به مادران و تقاضاي عاجرانه از آنان خواست به هيچ عنوان از خانه بيرون نروند و در خانه بمانند مگر در صورت نیاز و برای كارهاي ضروري از جمله اقدامات درماني، چرا كه بخاطر حفظ جان مادر و نوزاد تا حد ممكن هيچ داروي برايشان تجويز نمي شود و بهترين راه پيشگيری در خانه ماندن، به مهماني ها نرفتن ماسك زدن و مراقبت از خود و فرزندشان می باشد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها