بقایای موشک چینی وارد جو زمین شد



به گفته‌ی اداره‌ی هوانوردی چین بقایای موشک "لانگ مارچ ۵ بی" صبح روز یکشنبه در اقیانوس هند در نزدیکی جزایر مالدیو وارد جو زمین شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، نیویورک تایمز می‌گوید: این موشک حین ورود به زمین سوخته است، هنوز مشخص نیست که آیا قطعاتی از آن روی جزایر مالدیو افتاده یا خیر. رسانه‌های چین اعلام کردند که بخش‌هایی از این موشک در ساعت ۲:۲۴ به وقت گرینویچ (۶:۵۴ به وقت تهران) وارد جو شده است.

این موشک بخش اصلی ایستگاه فضایی چین را در روز ۲۹ آوریل به فضا برد. به طور معمول بخش بزرگ موشک به سرعت به زمین باز می‌گردد اما هسته‌ی ۲۳ تنی لانگ مارچ ۵ بی ایستگاه فضایی را تا مدار همراهی کرد و سپس کاهش ارتفاع داده و بازگشت کنترل نشده‌ی خود را آغاز کرد. احتمال آسیب آن به افراد کم بود اما صفر نبود بنابراین مردم سراسر جهان در انتظار بازگشت آن بودند.

اداره‌ی هوانوردی چین که تا روز یکشنبه حرفی در مورد ورود کنترل نشده‌ی موشک نزده بود، اعلام کرد که این موشک وارد جو زمین شده و جایی در نزدیکی مالدیو فرود آمده است. مردم عمان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که گذر این موشک را در آسمان مشاهده کرده‌اند.

جاناتان مک‌داول(Jonathan McDowell)، ستاره‌شناسی که حرکت این موشک را دنبال می‌کرد در توییتر خود نوشت: فرود این موشک در اقیانوس محتمل‌ترین حالت است.

 

پایگاه گلوبال تایمز چین روز چهارشنبه گزارش داد که بقایای موشک لانگ مارچ ۵ که قسمتی از ایستگاه فضایی را هفته گذشته به مدار زمین ارسال کرده بود، احتمالا در آب های بین المللی سقوط می کنند. شب گذشته نیز شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شد که بقایای این موشک عصر شنبه ساعت ۷ (به وقت محلی شرقی ایالات متحده) یعنی ساعات اولیه صبح یکشنبه در آسیای مرکزی سقوط می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها