مشاور عالی هیات ورزش‌های کارگری:

زمینه تحول ورزش کارگری در هرمزگان مهیا است



مشاور عالی هیات ورزش های کارگری استان هرمزگان گفت: در تلاشیم با حمایت های اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی هرمزگان بتوانیم بنگاه های اقتصادی هرمزگان را در بحث ورزش کارگری بیش از پیش فعال کنیم و این امر به زودی محقق خواهد شد و زمینه تحول را شاهد خواهیم بود.
به گزارش صبح ساحل، سجاد جلال زاده در نشست با روسای انجمن های ورزش کارگری استان هرمزگان، افزود:  ورزش كارگری يكي از مقوله های مهم در جامعه محسوب می شود. اهميت دادن به اين بخش می تواند در افزايش انسجام و همدلی كارگران در محيط كار نيز موثر باشد. وی بیان کرد: قشر زحمت كشی كه چرخ توليد اين ممكلت را مي چرخانند و قدم برداشتن برای سلامت آن ها، می تواند در بالا بردن بازدهی فعاليت آنان در اجتماع تاثيرگذار باشد.
جلال زاده عنوان کرد: اثرات ورزش را می توان در فعاليت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشاهده كرد. از سوي ديگر اين امر سلامت كارگران را تضمين می كند و در محيط های كاری سبب افزايش انسجام، همدلی، مشاركت و احساس موفقيت خواهد شد.
وی ادامه داد: امروزه بيشتر فعاليت های ورزشی كارگران در قالب رويدادهای قهرمانی خلاصه می شود اما هدف نهايی بايد ورزش كارگران در محيط كاری باشد تا بتوانيم از دل آن، ورزشكاران نخبه را شناسايی و در جهت توسعه ورزش كارگری گام های مهم تری برداريم.
مشاور عالی هیات ورزش های کارگری استان هرمزگان در به انگيزه كارگران برای ورزش اشاره و اظهار کرد: كارگر بايد با وجود مشكلات اقتصادی ضرورت ورزش كردن را حس كند تا بتواند با انگيزه بيشتری به كار كردن بپردازد. اگر اين انگيزه در او ايجاد نشود درگير آسيب ها و ناهنجاری هايی خواهد شد كه بايد برای رفع آن بسيار هزينه كند. وی با بيان اين كه فرهنگ ورزش كردن برای كارگران می بايست نهادينه شود، گفت: تحقق اين امر نيازمند آموزش، كارهای تبليغاتی، تكرار، پافشاری، از خودگذشتگی و الگوسازی است كه با همراه شدن مسئولان و پشتيبانی از اين ورزش می توان شاهد موفقيت در اين عرصه بود.
جلال زاده افزايش راندمان كاری كارگران را در گرو ورزش كردن دانست و عنوان كرد: انسجام در محيط كاری در صورتی شكل می گيرد كه شرايط ورزش كردن گروهی كارگران فراهم باشد.
وی ادامه داد: هدف ورزش كردن انفرادی يا گروهی كارگران است. اين امر سبب افزايش انگيزه برای كار و روابط غير رسمی مي شود. اين روابط در محيط كار؛ سبب ايجاد همدلی و صميميت ميان كارگران خواهد شد تا با آرامش در فضايی دوستانه فعاليت كنند.
جلال زاده بيان كرد: وزارت ورزش و فدراسيون ورزش كارگری از مسئولان اين امر محسوب می شوند و می توانند با همكاری وزارت كار، فضای همدلی و انسجام را فراهم كنند.
وی افزود: همچنين مسئولان امر بايد در تعاملاتی گسترده با وزارت كار به شناسايی نخبگان اين عرصه بپردازند و آنان را به مسابقات جهانی اعزام كنند. اين همكاری ها سبب بالا بردن جايگاه ورزش كارگری در سطح جهانی است.
مشاور عالی هیات ورزش های کارگری استان هرمزگان با بیان این که چارت هیات ورزش های کارگری هرمزگان به صورت صحیح پس از سال ها در حال اجرایی شدن است، تصریح کرد: با توجه به تلاش های اوسپید، رئیس هیات در تلاشیم با حمایت های اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی هرمزگان بتوانیم بنگاه های اقتصادی هرمزگان را در بحث ورزش کارگری بیش از پیش فعال کنیم و این امر به زودی محقق خواهد شد و زمینه تحول را شاهد خواهیم بود.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها