رییس کل دادگستری هرمزگان:

ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی/ با متخلفین به شدت برخورد می‌شود



رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: تبلیغات زودهنگام تخلف و جرم انتخاباتی محسوب می‌شود، همچنین استفاده از امکانات دولتی ممنوع و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، «علی صالحی»، رئیس کل دادگستری هرمزگان  در جلسه شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت فراهم سازی مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی شفاف، قانونمند و باشکوه گفت: تقویت قانونمداری و جلب اعتماد عمومی، زمینه ساز مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات خواهد شد.

صالحی از اهتمام ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان به منظور برخورد جدی با قانون شکنان خبر داد و اضافه  کرد: رصد دقیق تحرکات غیرقانونی و مقابله با فعالیت های غیرمجاز در فضای مجازی از سوی متولیان امر به منظور حفظ سلامت انتخابات و جلوگیری از تخلفات، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: نقش رسانه ها در رونق بخشی به فضای انتخابات و پیشگیری از جرایم و تخلفات، محوری و اثرگذار است و در این راستا؛ اقدام در جهت آگاهی بخشی و تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی برای ایجاد فضای امید و شور و نشاط در سطح جامعه بسیار حائز اهمیت است.

نماینده عالی قوه قضاییه در  هرمزگان با اعلام اینکه تبلیغات زودهنگام تخلف و جرم انتخاباتی محسوب می شود یادآور شد: تبلیغات پیش از موعد به منزله پایبند نبودن به قانون است و افراد حق ندارند پیش از آغاز زمان رسمی تبلیغات، در این خصوص اقدام کنند.

صالحی متذکر شد: فعالیت انتخاباتی مسئولین ادارات و کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از امکانات دولتی، مؤسسات وابسته به دولت و نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان گفت: استفاده از تجربیات انتخابات گذشته، شناسایی و رفع نقایص احتمالی و آموزش عوامل اجرایی از مهمترین نکاتی است که در برگزاری انتخابات پیش رو باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: زیرساخت های الکترونیک مناسب و قابل توجهی برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک ایجاد شده است اما باید نحوه عملکرد دستگاه رأی گیری الکترونیکی از طریق صدا و سیما و رسانه ها آموزش داده شود تا مردم بتوانند به راحتی و به گونه ای که اختلالی در روند برگزاری انتخابات ایجاد نشود در رأی گیری شرکت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها