مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان:

برای بهسازی محور صعب العبور میناب – بشاگرد، بالغ بر 7000 میلیارد ریال اعتبار لازم است



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: علی رغم همه مشکلات و تنگناهای مالی و اعتباری، طی دوسال گذشته، مطالعات و نقشه برداری 490 کیلومتر از مسیرهای ارتباطی روستایی و بیش از 210 کیلومتر خاکبرداری و بازگشایی مسیرهای صعب العبور در محورهای پشتکوه و زیرکوه گافر، رینن بزرگ، کاهکن، نیکدشت و غیره طبق نقشه های مصوب و استاندارد بصورت امانی و پیمانی انجام شده است.

به گزارش صبح ساحل،  «یوسف عابدینی»، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اینکه در شهرستان بشاگرد بیش از 1640 کیلومتر راه روستایی وجود دارد افزود: تاکنون حدود 130 کیلومتر از این مسیرهای آسفالت شده و مابقی راههای ارتباطی عمدتا خاکی و در مناطق صعب العبور و همچنین بستر رودخانه ها قرار دارند.

عابدینی  با بیان اینکه پس از انتقال وظایف ساخت راههای روستایی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، با پیگیری های مستمر استاندار محترم و فرماندار محترم شهرستان بشاگرد، تحولي در حوزه راهسازی در منطقه بشاگرد صورت پذیرفته ادامه داد: علی رغم همه مشکلات و تنگناهای مالی و اعتباری، طی دوسال گذشته، این    اداره کل با تمام توان تجهیزاتی و ماشین آلاتی خود و همكاري فرمانداری  و  بخش خصوصی، 490 کیلومتر مطالعات و نقشه برداری مسیرهای ارتباطی روستایی و بیش از 210 کیلومتر خاکبرداری و بازگشایی مسیرهای صعب العبور در محورهای پشتکوه و زیرکوه گافر، رینن بزرگ، کاهکن، نیکدشت و... را طبق نقشه های مصوب و استاندارد بصورت امانی و پیمانی انجام داده و عملیات زیرسازی مسیرهای تیدر، بیورچ، بشنو، سرهور، نیکدشت و مسیر پشتکوه گافر حد فاصل ملکن تا درنگ مدو را نیز تکمیل کرده است.

وی در خصوص اجرای آسفالت مسیرهای کسیسه ای – تیدر، دوراهی ملکن - خمینی شهر و همچنین به تیش - نیکدشت، ابراز داشت: بخش عمده ای از عملیات اجرایی این محورها به طول 20 کیلومتر اجرا شده و روکش محور مواصلاتی بشاگرد - قلعه گنج به طول 15 کیلومتر نیز صورت گرفته است.

یوسف عابدینی با اعلام اینکه پل بزرگ جگین 1 در محور پشتکوه در حداقل زمان ممکن به بهره برداری رسيده است یادآور شد: در حال حاضر نیز اکیپ‌های عملیاتی پیمانکاری این اداره کل در مسیرهای پشتکوه گافر، زیرکوه گافر، بیورچ و بشنو، رینن بزرگ، کاهکن و زرآباد و مرانگ به صورت مستمر مشغول فعالیت می باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان گفت: علی رغم نداشتن تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل عملیات اجرایی مسیرهای کوه حیدر به طول 4 کیلومتر و درجک بطول 7 کیلومتر، این اداره کل جهت رفع مشکلات مردم منطقه پیگیری های لازم را در دستور کار ویژه قرار داد و نسبت به برگزاری مناقصات متعدد اقدام نموده است اما با وجود رایزنی با شرکت‌های راهسازی و بیش از 5 بار تجدید مناقصه، بدلیل عدم استقبال پیمانکاران در واگذاری و شروع عملیات اجرایی محور های مذکور با مشکل مواجه شده ایم.

عابدینی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز مناقصه این مسیرها در حال انجام می باشد خاطر نشان ساخت: بدلیل نبود پیمانکار بومی منطقه در اجرای ابنیه فنی قطعه اول مسیر زیرکوه، عملیات تکمیلی ابنیه فنی و زیرسازی این مسیر و احداث پل بزرگ جگین 2 در روستای دهوست در حال واگذاری به پیمانکار توانمند و باسابقه اجرایی می باشد.

وی عدم استقبال شرکت‌های راهسازی توانمند جهت همکاری در اجرای پروژه ها را یکی از دلایل به تعویق افتادن آسفالت مسیرهای برنامه ریزی شده در سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات دیگر گران شدن یکباره قیر و مشکل تامین قیر پروژه های آماده آسفالت بود که امید می رود در سال جاری باتوجه به لحاظ شدن قیر در قانون بودجه، بتوانیم مسیرهای آماده آسفالت را تاپایان سال به بهره برداری رسانده و بخشی از  مشکلات مردم شریف منطقه را حل نماییم.

عابدینی یادآور شد: اکیپ های راهداری این اداره کل در شهرستان بشاگرد بصورت شبانه روزی در محورهای مواصلاتی مشغول به فعالیت می باشند و تسطیح و رگلاژ محورهای شهرستان بشاگرد توسط اکیپ‌های راهداری بصورت مستمر و بدون تعطیلی در حال اجرا است.

این مقام مسئول در ادامه درخصوص محور مواصلاتی میناب به بشاگرد افزود: این مسیر در سنوات گذشته با حداقل مشخصات احداث و مطالعات اجرای بهسازی آن نیز با مشخصات راه اصلی انجام گردیده، به طوری که قطعه اول آن نیز از سال گذشته تا دوراهی راونگ شروع و در حال انجام می باشد.

وی ادامه داد: در این محور طی دوسال گذشته بالغ بر 15 کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است و دو اکیپ پیمانکاری مجزا نیز برای تکمیل روکش آسفالت در دو مقطع قبل و بعد از روستای در پهن انتخاب شده که تسریع در بهره برداری از آن نیازمند اعتبار می باشد.

عابدینی اضافه کرد: طبق مطالعات انجام شده و باتوجه به صعب العبور بودن محور میناب – بشاگرد، برای بهسازی این مسیر با مشخصات راه اصلی نیاز به اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان می باشد، این درحالی است که در سال گذشته حدود 10 میلیارد تومان اعتبار برای این محور مصوب شده است.

    برای بهسازی محور صعب العبور میناب – بشاگرد، بالغ بر 7000 میلیارد ریال اعتبار لازم است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها