سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان:

رنگ‌بندی جدید شهرهای هرمزگان درست است



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن توضیح درباره شبهه ایجاد شده در تغییر رنگ‌بندی شهرهای استان، درستی تغییرات را با توجه به شاخص های بیماران مبتلا به کرونا تایید کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر فاطمه نوروزیان گفت: نرم‌افزار مورد استفاده وزارت بهداشت به نام "ماسک" بر اساس شاخص موارد بستری مثبت نسبت به هر یکصد هزار نفر جمعیت، رنگ بندی را تغییر می دهد.

وی ادامه داد: نرم‌افزار ماسک بر اساس داده ها و آمار هفتگی و یا دوهفته ای که از سوی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور دریافت می کند؛ رنگ‌بندی ها را بر اساس شاخص های مورد نظر تغییر می دهد.

رییس روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: طی دو هفته اخیر موارد فوت و بستری در استان رو به کاهش بوده است.

به گفته وی هرچند این کاهش موارد چشمگیر نبود اما بر اساس روند کاهشی، تغییر رنگ در بسیاری از شهرستان ها اتفاق افتاده است.

 نوروزیان ضمن ابراز نگرانی از احتمال افزایش موارد بستری و فوتی در هفته های آتی، تاکید کرد: به دلیل کاهش نیافتن محسوس تشخیص موارد مثبت و موارد قرنطینه، احتمال افزایش موارد بستری و فوت در هفته های آینده " محتمل " است.

 

روز گذشته(شنبه ۲۵اردیبهشت) رنگ بندی کرونایی بندرعباس و دیگر شهرهای هرمزگان از قرمز به نارنجی تغییر کرد که واکنش بخشی از مردم در فضای مجازی را در پی داشت.

در حاضر طبق نقشه رنگ بندی منتشر شده وزارت بهداشت، فقط شهرستان پارسیان در وضعیت قرمز قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها