جرمگیری از اتوبخار



اتوبخار یکی از لوازم پرکاربرد در منزل است که در شیک‌وآراسته شدن ظاهر ما نقش زیادی دارد. استفاده مکرر از اتوبخار به مرور زمان سبب ایجاد انباشته شدن رسوب، جرم درون و کف اتو می شود. 
به همین دلیل این وسیله نیاز به پاکسازی به طورمنظم دارد. اگر اتو به ظاهر پاکیزه به نظر برسد و جرمی کف آن نباشد، بازهم به طورمنظم نیاز به تمیز کردن دارد.  اکثریت به این باور هستند که استفاده از آب جوش، رسوبی درون اتو ایجاد نمی‌کند، اما آب جوش نیز از این امر مستثنا نیست. انباشته شدن آهک و سایر موادمعدنی در مخزن اتو اصلا عجیب نیست چرا که به علت ماندن آب در مخزن این مواد ممکن است سبب انسداد حفره های موجود در کف‌اتو و یا تاثیر بر روی آهن شوند. به همین دلیل تمیز کردن آن ضروری است.
اول از هرکاری برای تمیز کردن کف‌اتو ابتدا یک قاشق غذاخوری آب با دو قاشق غذاخوری جوش‌شیرین ترکیب کنید تا ترکیبی رقیق بدست بیاید این ترکیب روی کل سطح زیرین اتو بمالید، سپس با یک دستمال خیس که آب اضافی آن خارج شده سطح زیرین را کاملا تمیز کنید.  برای تمیزکردن سوراخ های خروج بخار در سطح زیرین اتو، گوش‌ پاک‌کن را با کمی آب مرطوب و سپس سوراخ ها بخار کف‌اتو را تمیز کنید. بعد از آن دریچه آب را باز کرده و با برعکس کردن اتو آب آن را خارج کنید.
سپس داخل مخزن اتو به میزان سه‌چهارم لیوان آب و یک‌چهارم آن سرکه‌سفید بریزید و اجاره دهید 23 ساعت در مخزن بماند تا جرم ها حسابی خیس بخورد. سپس اتو را به با حداکثر درجه حرارت روشن کنید و پارچه غیر قابل استفاده را اتو بزنید تا سوراخ های مربوط به خروج بخارآب کاملا تمیز شوند.  تمام محلول را از طریق بخار از اتو خارج کنید. حالا اینکار مجدد با آب‌مقطر انجام دهید تا کل بخار سرکه و رسوبات آب از بین برود و مطمئن شوید اتو کاملا تمیز شده است. بعد از این پاکسازی سعی کنید همیشه از آب مقطر و یا آب تصویه شده استفاده کنید. برای طولانی شدن عمر اتو بعد از هر بار استفاده  مخزن را از آب خالی کنید. 
منابع:آچارباز/ نمناک 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها