جنجال در مرکز رای‌گیری جزیره هنگام



به دنبال انتشار ویدئویی در فضای مجازی با موضوع جلوگیری از رای دادن تعدادی از اهالی روستای هنگام قدیم، رئیس شورای جزیره هنگام حوادث پیش آمده را تشریح کرد.
 
«هوشنگ عباس نژاد» در گفت و گو با صبح ساحل از تخلف یکی از نامزدهای شورا در جزیره هنگام خبرداد و افزود: یکی از کاندیدا در روستای هنگام قدیم حدود 60 نفر از اقوام دور و نزدیک خود و حتی غریبه‌ها را از روستاهای سلخ، تبرزین و دیرستان قشم برای رای دادن به جزیره هنگام آورده است.
وی اضافه کرد: این افراد اینجا هیچ گونه سکونت و ملکی ندارند و برای رای گیری آورده شده‌اند.
رئیس شورای جزیره هنگام گفت: هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات اعلام کرد که این افراد حق رای ندارند. دادستان نیز به این ماجرا ورود کرده است.
به گفته عباس نژاد پس از اینکه از رای دادن این افراد جلوگیری شد، آنها فیلمی را در فضای مجازی پخش کردند. همچنین این افراد اقدام به دلسردی مردم و جلوگیری از رای دادن آنها کردند. 
 
ملک داریم، اجازه رای نمی‌دهند
یکی از اهالی هنگام عرب در این باره گفت: نمیگذارند مردم هنگام عرب رای بدهند و گفته شده که شما باید سند مالکیت زمین یا مسکن داشته باشید. اکثر مردم سندهایشان را آورده اند اما باز هم می‌گویند قبول نیست باید بالای یکسال در هنگام سکونت داشته باشید. اما براساس بند 5 دستورالعمل اجرایی ما اجازه رای داریم. 
 
 
در حال بررسی هستیم
رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: طبق بخشنامه هیات نظارت فرد یا باید اهل آن منطقه و در آن محل رفت و آمد داشته باشد یا دارای ملک باشد. با توافق هیات اجرایی و هیات نظارت فرمانداری اگر ملک دارند و اهل آنجا هستند می‌توانند رای بدهند.
علی رئوفی افزود: اگر هیات اجرایی و هیات نظارت بگویند این افراد نمی‌توانند رای بدهند، کاری نمی‌توان کرد. هیات نظارت برابر دستورالعمل ابلاغ شده اقدام می‌کنند. فرماندار در حال پیگیری است، که اگر رای دادن آن‌ها قانونی هست مانع رای دادن آن‌ها نشوند.
 
عکس های ارسالی اهالی از اسناد ملکی خود
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها