تمیز کردن ماشین لباسشویی



ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین وسایل منزل است. بسته به تعداد خانواده، در هفته چند بار مورداستفاده قرار می‌گیرد. این وسیله به دلیل تماس با لباس‌های کثیف و رطوبت بالا، مستعد جذب رسوب و میکروب‌هاست. اگر مدتی است که لباس‌هایتان پس از شسته شدن بوی نامطبوعی می‌گیرد، ماشین لباسشوییتان نیاز به جرم‌گیری و رسوب‌زدایی دارد.
این کار باعث بهبود عملکرد شستوشو و از بین رفتن بوی بد لباس‌ها می‌شود. کپک ماشین لباسشویی یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که می‌توانید از راهکارهای ساده و البته راهبردی در خانه استفاده کرد. اولین نشانه کپک در ماشین لباسشویی وجود بوی نامطلوب است. درهای ورودی ضد آب‌بندی‌شده با واشر لاستیکی که رطوبت را نگه می‌دارد و فضای ایجاد می‌کند که کپک و قارچ در آنجا رشد کنند. با تمیز کردن منظم می‌توانید از رشد کپک در ماشین لباسشویی جلوگیری کرد. از یک حوله و آب و صابون داغ  و تمیزکننده برای تمیز کردن واشر پلاستیکی روی در ماشین لباسشویی استفاده کنید. دقت کنید که تمام قسمت‌های واشر ازجمله زیر آن پاک شود. واشر را کاملاً آبکشی کنید و قبل از جایگذاری اجازه دهید تا خشک شود.
با استفاده از مسواک تمام بقایای را به‌طور کامل از ماشین حذف کنید. زیرا می‌تواند جایی مناسبی برای کپک‌ها باشد. بعد از هر بار شستوشو در را باز بگذارید تا هوا در ساختار ماشین بچرخد. اجازه ندهید لباس‌های مرطوب برای زمان طولانی به‌ویژه یک‌شب بمانند. سعی کنید برای شستن لباس‌ها از پودر استفاده کنید، مواد شوینده مایع تمایل به ایجاد کف صابون بیشتری دارند و باعث رطوبت بالا می‌شود.  ماهی یک‌بار یک چرخه آب داغ با یک فنجان سفیدکننده را در ماشین لباس‌شویی اجرا کنید. از سرکه به‌عنوان نرم‌کننده پارچه‌ها استفاده کنید این کار ماشین را تمیز نگه می‌دارد و همچنین از رشد کپک جلوگیری می‌کند. سرکه همراه با پارچه یا اسفنج برای پاک کردن نمای خارجی دستگاه استفاده کنید. این کار لکه‌های قابل‌مشاهده‌ای مانند گردوغبار و اثرانگشتان روغنی را از بین می‌برد. سرکه را در یک بطری اسپری شیشه‌ای نگه‌داری کنید. فیلترها یکی از آلوده‌ترین قسمت‌های دستگاه و محل تجمع پرزهای لباس است. هرچند وقت یک‌بار فیلتر را بازکنید و زباله‌هایش را خالی کنید و با مسواک و مواد جرم‌گیر ضدعفونی کنید.
منابع : نمناک/ ویرگول
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها