قرنطینه ۳۰ کشتی در بندرگاه‌های خوزستان



رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کنترل شدید مرزهای دریایی خوزستان، از قرنطینه و ایزوله ۳۰ کشتی در بندرگاه‌های استان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر فرهاد ابول‌نژادیان»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از نیمه اردیبهشت‌ماه تاکنون، کارشناسان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی با طی مسافتی طولانی در دریا و در فاصله ۴۰ مایلی ساحل، نسبت به انجام تست کرونای خدمه تمامی کشتی‌های ورودی به استان خوزستان اقدام می‌کنند. وی افزود: از یک هزار و ۸۸۲ سرنشین و خدمه کشتی‌های ورودی به بندرگاه‌های خوزستان تست PCR گرفته شده است که تست کرونای ۴۸ نفر از این تعداد مثبت بوده است.

ابول‌نژادیان اضافه کرد: اگر تست کرونای یکی از افراد کشتی مثبت شود، کل کشتی قرنطینه می‌شود و تاکنون ۳۰ کشتی در بندرگاه‌های خوزستان ایزوله و قرنطینه شده‌اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: همکاران بهداشتی ما به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش و غربالگری سرنشینان کشتی‌ها هستند تا از ورود کرونای دلتا به استان خوزستان جلوگیری کنند.

ابول‌نژادیان به کنترل مرزهای زمینی نیز اشاره کرد و گفت: مردم باید از سفر به استان‌های همجوار به ویژه استان‌های جنوبی و شرقی که در شرایط قرمز هستند، پرهیز کنند.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها