آغاز فعالیت رسمی سفارت امارات در فلسطین اشغالی



فعالیت رسمی سفارت امارات عربی متحده در فلسطین اشغالی طی مراسمی با حضور مقام‌های سیاسی و نظامی صهیونیستی و اماراتی آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته فارس،  سفارت امارات عربی متحده در تل‌آویو امروز (چهارشنبه) طی مراسمی رسماََ افتتاح شد.

در این مراسم، جمعی از مقام‌های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی و اماراتی از جمله «اسحاق هرتزوگ» رئیس و «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم حضور داشتند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، هرتزوگ و «محمد آل خاجه» سفیر امارات در فلسطین اشغالی، طی مراسم افتتاح این سفارتخانه بر لزوم افزایش روابط ابوظبی و تل‌آویو تاکید کردند.

آل خاجه در اظهاراتی که رنگ و بوی بی‌اعتنایی به آرمان فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان داشت، ادعا کرد: «مأموریت [دیپلماتیک] ما، الگویی برای حل مناقشات و صلح خواهد بود».

هرتزوگ نیز در این مراسم مدعی شد: «گام بزرگی برای خاورمیانه برداشته شد، ما توافق‌های آبراهام (سازش) را به دیگر کشورهای منطقه گسترش می‌دهیم».

پیش از این نیز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طی سفری به امارات عربی متحده، سرکنسولگری این رژیم در دبی را افتتاح کرده بود. 

امارات در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، توافقنامه‌ سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های ابراهیم» را امضاء و رسماً با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد و پس از آن چندین توافق همکاری با اسرائیل امضا کرد.

علاوه بر امارات، کشورهای مغرب و سودان نیز با وساطت ترامپ و امضای توافق سازش رسماً با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار کردند.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها