طیاره وحشت


نویسنده: سمیره حنائی

«طیاره وحشت» را می‌شناسید؟ اگر از آن چیزی نمی‌دانید نصف عمرتان بر فناست. طیاره وحشت یک وسیله هیجان‌انگیزتر از قطار وحشت است.

 

تفاوت طیاره وحشت با قطار در آن است که شما انواع هیجان را در آسمان و لابه‌لای ابرها تجربه می‌کنید. البته این تجربه هیجان‌انگیز مانند جاده‌های وحشت و پیچ‌های نفس‌گیر بیشتر در ایران یافت می‌شود. طیاره وحشت، همانطور که از نامش پیداست یک نوع هواپیماست. اما اشتباه نکنید؛ یک هواپیمای معمولی نیست. این هواپیما حتما باید کهنه و بهتر است دورریختنی کشورهای دیگر باشد. هرچه پیچ و سطح بدنه آن بیشتر زنگ زده باشد، میزان هیجانی که در سفر تجربه می‌کنید، بیشتر می‌شود. شرکت‌های ارائه‌دهنده طیاره‌های وحشت معمولا سخاوتمند هستند. برای بهره‌مندی عموم از این وسیله، بلیت آن را اندکی از قیمت‌های نجومی بلیت‌های دیگر، ارزان‌تر می‌فروشند. شرکت‌های هواپیمایی کشور برای ارضای نیاز هیجان مشتریانشان، تقریبا یک هواپیما را به طیاره وحشت اختصاص می‌دهند. طیاره‌های وحشت بسته به نوع شرکت‌شان، میزان مختلفی از وحشت و البته هیجان پس از آن را در شما ایجاد می‌کنند. برخی طیاره‌ها از زمان برخاستن از زمین برنامه‌شان را شروع می‌کنند. یعنی از همان اول آنقدر ته‌ دلتان را خالی می‌کنند که قلبتان به سوی دهانتان حرکت می‌کند. 
برخی نیز برای غافلگیر کردن مسافران اندکی پس از پرواز، حرکت و تکان‌های شدید خود را شروع می‌کنند. شرکت‌های هواپیمایی قدیمی کشور مهارت بیشتری در این کار دارند. بهترین طیاره‌های وحشت در همین شرکت‌ها یافت می‌شود. آن‌ها برای اینکه برنامه‌شان لو نرود، تنها با نواختن زنگی به خدمه اعلام می‌کنند که طیاره به حالت وحشت در می‌آید. مهماندار هم برای اینکه عادی جلوه کند، در طول سفر از جایش بلند نمی‌شود. خیلی‌ها با شناخت قبلی سوار طیاره وحشت می‌شوند. اما اگر اشتباهی سوار شده‌اید، چند راهکار برای عدم‌ غافلگیری و کبود نشدن ارائه می‌دهیم. در نظر داشته باشید که شیطنت کاپیتان با اوج‌گیری طیاره بیشتر می‌شود. پس حتما کیسه تهوع را در کنار دستتان داشته باشید. بالا و پائین پریدن در طیاره وحشت یک چیز عادی است. پس اصلا از آن نترسید. یادتان باشد هرگز در مسیر کمربندتان را باز نکنید. چون معلوم نیست پس از آن به کدام قسمت هواپیما پرت می‌شوید. کاپیتان طیاره وحشت، تا سه بار جیغ حاضران را در نیاورد دست بردار نیست. جالب است بدانید که آسمان کشور هم مانند زمین‌اش، پر از چاله چوله است. پس علاوه بر شیطنت کاپیتان، سقوط در چاله‌ هوایی را نیز تجربه خواهید کرد.
اگر می‌خواهید پس از تکان‌های شدید سرتان به صندلی جلویی نخورد حتما با دست آن را محکم بگیرید. اگر در طول سفر سرتان به جایی نخورد و اعضاداخلی بدنتان سر جایش ماند، باید منتظر آخرین هیجان سفر باشید؛ به زمین نشستن هواپیما. این مهمترین و هیجان‌انگیزترین قسمت طیاره وحشت است. در این مرحله هواپیما با شدت از آسمان به سوی زمین شیرجه می‌زند. کاپیتان برای شیطنت چند ترمز می‌گیرد تا شما تصور کنید که فرمان از دستش در رفته است و هواپیما غیرقابل کنترل شده است. اگر چندین بار با طیاره وحشت سفر کرده باشید می‌دانید که این‌ها ترفند است اما اگر تجربه اولتان باشد و مشکل قلبی دارید، قرص زیر زبانی‌تان را دم دست بگذارید. در نشست طیاره، اندکی به سمت جلو پرت می‌شوید. حواستان باشد که دستتان را همچنان از صندلی جلوییتان جدا نکنید. در غیر اینصورت ممکن است سرتان به صندلی بخورد و با یک کبودی به آغوش خانواده‌تان بازگردید. پس از اندکی لغزش و ترمز، بالاخره هواپیما سرعتش را کم می‌کند و متوقف می‌شود.
با اینکه سواری طیاره وحشت به پایان می‌رسد اما یک غافلگیری دیگر در راه است. پس از ترشح فراوان هورمون هیجان و پیاده‌شدن از هواپیما، شرکت‌های هواپیمایی قدیمی برای اینکه مشتری همیشگی‌شان شوید، یک اشانتیون غافلگیری دیگر برایتان دارند. به قسمت تحویل بار که می‌رسید متوجه می‌شوید که بارتان در مبدا جا گذاشته شده است. شما باید روز بعد به فرودگاه مراجعه کنید و بارتان را تحویل بگیرید. حالا دیگر چیزی از هورمون غافلگیری در بدنتان باقی نمانده است. احتمالا احساس ضعف می‌کنید. بهتر است یک نوشیدنی چند برابر قیمت در فرودگاه بنوشید. بعد با تاکسی چندبرابر قیمت فرودگاه، بدون بار و با تجربه‌ای مملو از هیجان، به خانه باز گردید. این همه هیجان با قیمت کم را کجا می‌توانید تجربه کنید؟
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها