کمبود شدید پرستار در قشم؛ رتبه نخست فوتی‌های کرونای هرمزگان در این جزیره



نگرانی مسئولان ستاد کرونای قشم از کمبود پرسنل پرستاری به دلیل خسته شدن کادر درمان هم راه به جایی نبرده است و سربازان خط مقدم مقابله با کووید ۱۹ این شهرستان همچنان لباس رزم به تن دارند و یک‌تنه برای کمک به بیماران تلاش می‌کنند.

تسنیم نوشت: اوضاع کرونایی قشم از ابتدای امسال تاکنون به حدی بحرانی است که راهروهای بیمارستان 120 تخت‌خوابی پیامبر اعظم (ص) هم به بستری شدن بیماران کرونایی اختصاص یافته است و علیرغم هشدارهای و کمبودهای مسئولان ستاد کرونای این شهرستان، وزارت بهداشت کشور اقدام جدی برای کمک به رفع مشکل حاد کرونا در این شهرستان انجام نداده‌ است.

نگرانی مسئولان ستاد کرونای قشم از کمبود پرسنل پرستاری به دلیل خسته شدن کادر درمان هم راه به جایی نبرده است و سربازان خط مقدم مقابله با کووید 19 این شهرستان همچنان لباس رزم به تن دارند و یک‌تنه برای کمک به بیماران تلاش می‌کنند.

             

  تنها 5 پرستار از استان به قشم اضافه شده است

کمک دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان برای رفع مشکلات کرونایی قشم هم تنها به منتشر شدن خبر موافقت این مجموعه با افزایش 15 پرستار برای بیمارستان پیامبر اعظم (ص) خلاصه شد و تا این زمان تنها پنج پرستار از استان به جمع پرستاران پرتلاش اما خسته بیمارستان قشم اضافه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم هم روز سه‌شنبه گذشته در نامه‌ای به سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان با تشریح وضعیت بحرانی کرونا در این شهرستان، خواستار اختصاص خارج از نوبت واکسن برای افراد 18 سال به بالا در این منطقه شد که آن هم تاکنون بی پاسخ مانده است.

به نظر می‌رسد قشم در شرایط بحران کرونایی، تنها گذاشته شده و مردم دریا دل این جزیره باید به تنهایی بار برون رفت از این مشکلات را بر دوش بکشند و با بالا زدن آستین همت و خودداری از برپایی آیین‌های مختلف جمعی و دقت نظر در رعایت اصول بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا، جان خود را از این مهلکه سخت، نجات دهند.

جان باختن 9 نفر در یک روز، جزیره قشم را به سوگ فرو برد و در صورت بی توجهی به قوانین ستاد کرونا و یا کم توجهی به آن به زودی نام قشم به عنوان پیشگام کسب عنوان فوتی‌های دو رقمی استان هرمزگان مطرح خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها