عامل انتشار مطالب کذب و توهین‌آمیز در هرمزگان دستگیر شد



رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: فردی که با انتشار مطالب کذب و توهین‌آمیز در یکی از شبکه‌های اجتماعی علیه یکی از همکاران خود باعث آبروریزی وی شده بود، توسط پلیس فتا استان هرمزگان شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش صبح ساحل، سرگرد احسان بهمنی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و مبنی بر انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و دادن نسبت های غیرواقعی به ایشان در یکی از شبکه‌های اجتماعی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های انجام شده مشخص شد فردی ناشناس با هویت نامعلوم در گروهی در شبکه اجتماعی واتس آپ اقدام به انتشار محتوا و مطالب کذب بر علیه شاکی کرده است.

این مسئول انتظامی اظهار کرد: با انجام تحقیقات فنی پلیسی متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر وجهت انجام تحقیقات به پلیس فتا منتقل شد.

سرگرد بهمنی اضافه کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد و از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد اما درنهایت با مشاهده مستندات، لب به اعتراف گشود و ارتکاب جرم را پذیرفت

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطرنشان کرد: توهین، افترا، تهمت، تمسخر، ارسال پیام خصوصی وانتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آن‌ها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و غیره از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

سرگرد بهمنی در پایان بیان کرد: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها