مدرسه های کم جمعیت هرمزگان می‌توانند آموزش‌ حضوری داشته باشند



مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه سیاست بر آموزش‌های حضوری با تاکید بر انجام زیرساخت‌های بهداشتی است، گفت: مدرسه های کم جمعیت استان اختیار برگزاری آموزش های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند.

 

به گزارش صبح ساحل، ایرج بیت اللهی دوشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش بندرخمیر افزود: آموزش دیگر مدرسه های هرمزگان نیز به صورت تدریجی به سمت حضوری یا ترکیبی از حضوری و مجازی خواهد شد.

وی فراهم شدن زیرساخت های بهداشتی برای یادگیری حضوری را مهم برشمرد و بیان داشت: واکسیناسیون فرهنگیان، دانش آموزان، رانندگان سرویس مدارس و والدین و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی از الزام های برگزاری کلاس ها به صورت حضوری می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: البته باتوجه به شیوع ویروس کرونا، برای بازگشایی مدرسه ها تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم.

به گفته ی بیت اللهی، هیچ امکان، فضا و وسیله ای جایگزین کارکرد تربیتی معلم و مدرسه نخواهد شد و بازدهی یادگیری مجازی بسیار پایین تر از آموزش های چهره به چهره و بهره گیری از نفس گرم معلم می باشد و داشتن تنها آموزش های مجازی، افت تحصیلی و بی سوادی پنهان و آشکار دانش آموزان را به دنبال خواهد داشت. 

وی اضافه کرد: بخشی از شخصیت فردی و اجتماعی و همچنین رشد فکری و عاطفی در مدرسه اتفاق می افتد و در نبود آموزش های حضوری در مدرسه، رشد شخصیت، اجتماعی شدن و جامعه پذیری کودکان دچار اخلال و تاخیر خواهدشد.

   

برای آموزش های مجازی نیاز به اینترنت پرسرعت هستیم

این مسوول اظهار داشت: ۹۸ درصد مدارس استان هرمزگان تحت وب و اینترنت هستند ولی برای استفاده بهینه از شبکه شاد و دیگر ملزوم های آموزش مجازی نیاز به اینترنت پرسرعت می باشد که این بستر باید برای همه دانش آموزان فراهم شود.

بیت اللهی بیان داشت: تبلت دانش آموزی یکی از زیر ساخت های مورد نیاز در یادگیری غیر حضوری است که در این راستا بیش از چهار هزار دستگاه با کمک نهادهای حمایتی، صنایع و خیران، بانک ها و غیره در سال تحصیلی گذشته تهیه و در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار گرفت.

وی ابرازداشت: با تلاش کرد تا دغدغه خانواده ها و دانش آموزان برای حضور در کلاس های درس را کاهش داد و شاهد از سر گیری یادگیری حضوری دانش آموزان باشیم.

بیت اللهی خاطرنشان کرد: یکی از چالش های پیش روی، شناسایی تارکان تحصیل و بازماندگان تحصیل است و ائمه جماعت اهل شیعه و سنت می توانند راه گشای آموزش و پرورش در این مسیر باشند.پ

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان گفت: این آمادگی را داریم که همه ملزوم های تحصیل دانش آموزان بی بضاعت را از جمله لباس فرم، کتاب، نوشت افزار و غیره را پیگیری و فراهم کند تا وضعیت بد اقتصادی خانواده ها، مانع ترک تحصیل دانش آموزان نشود. 

     

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها