«هاشمی تختی»، یک قدم تا استانداری هرمزگان


نویسنده: صبح ساحل

در آستانه انتخاب نوزدهمین استاندار هرمزگان، گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی گزینه‌های احتمالی شدت گرفته است. از اسفند 1358 تا شهریور 1400 هرمزگان تنها دو استاندار بومی به خود دیده است که در نوع خود رکورد جالبی است.
 
در هر دوره تلاش‌ فعالان سیاسی برای انتصاب گزینه‌ بومی ناکام مانده است. برخی علت این ناکامی را عدم وحدت و اختلاف نظر میان گروه‌های سیاسی استان می‌دانند. برهمین اساس عده‌ای معتقدند رویه استاندار غیربومی در هرمزگان ادامه‌دار خواهد بود. در این میان نام «محسن منصوری»، مدیرعامل بنیاد علوی یکی از نهادهای زیرمجموعه بنیاد مستضعفان مطرح شده است. منصوری مدیرعاملی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی در زمان تولیت ابراهیم رئیسی در آستان قدس، فرمانداری شهرستان ورامین، مشاور استاندار تهران و معاونت حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه اجرایی‌اش دارد. البته در این دوره با توجه به اینکه افراد زیادی در استان هم‌طیف با رویکرد دولت سیزدهم هستند، احتمال بومی بودن استاندار بعدی و انتخاب یک گزینه‌ از درون استان بیشتر است.
«احمد راستی»، معاون پژوهش و نوآوری نیروی دریایی سپاه پاسداران و فرماندار اسبق بندرعباس یکی از گزینه‌های بومی است که چند روز پیش خبر انتصاب او به عنوان استاندار هرمزگان در گروه‌های خبری دست به دست میشد؛ اما این موضوع بلافاصله تکذیب شد. شنیده می‌شود این اتفاق شانس او را برای رسیدن به عالی‌‌ترین مقام استان کاهش داده است(!) نام «احسان کامرانی»، رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان نیز در بین گزینه‌های بومی دیده می‌شود. «ابوالقاسم جراره» و «حسین هاشمی تختی» از زمان انتخابات جزء اولین گزینه‌های مطرح شده بودند. در حال حاضر نیز علی رغم اینکه شنیده می‌شود رایزنی‌های بسیاری برای انتصاب جراره یا فردی نزدیک به او در حال انجام است اما منابع آگاه، هاشمی تختی را گزینه جدی‌تری می‌دانند.
تختی در دولت دهم به مدت 19 ماه استاندار هرمزگان بوده است . سوابق او وخوشنامی اش در بین بزرگان شیعه و اهل سنت یکی از دلایل برتری او می‌تواند باشد. و با توجه به اجماع نظر اقوام ومذاهب نسبت به ایشان به نظر می‌رسد انتظارات از دولت مردمی را برآورده کند علاوه بر این با توجه به اینکه عمده‌ی مشکلات و معضلات در هرمزگان، نیازمند بُرش سیاسی است، این امید وجود دارد که تجربه سیاسی تختی و شناخت او از استان در این راه به کمکش بیاید. هاشمی تختی پیش از این نیز در گفت‌وگو با صبح ساحل خود را به عنوان یکی از گزینه‌های محتمل معرفی کرد و براساس گفته‌های منابع آگاه صبح‌ساحل او تنها یک قدم تا رسیدن به استانداری هرمزگان فاصله دارد.
غیرقابل انتشار: 2منتشر شده: 1
مهدی
۱۷ شهریور ۱۴۰۰
طبق قانون کسانی که بازنشسته هستند نمیتوانند استاندار شوند و "هاشمی تختی" هم طبق قانون نمیتوانند استاندار شوند.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها