وزیر راه و شهرسازی:

خانه اولی‌ها برای مسکن ثبت‌نام کنند



وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی گفت: مردم دغدغه تامین مسکن خود را نداشته باشند و تمام افرادی که فرم «ج» آنها قرمز نشده نسبت به ثبت نام نام در سامانه اقدام کنند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام افراد که مسکن اولی هستند و بند «ج» آنها قرمز نشده، نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

وی افزود: در حوزه مسکن برنامه ما این است که سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود و تلاش ما این است که مصالح از جمله سیمان و میلگرد از طریق دلالی نباشد و از طریق خرید مستقیم از کارخانه باشد تا واحدها با کمترین قیمت به‌دست مردم برسد.

قاسمی با بیان اینکه ساخت برخی واحدها را خود مردم و برخی را بنیاد مسکن بر عهده می‌گیرد تا کارها به سرعت پیش برود گفت: با این قانون جدید جهش و رونق مسکن که توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده به ما اجازه خوبی داده و زمین، وام و کمک‌های خوبی به مردم ارائه خواهد شد تا صاحب‌ خانه شوند.

وی افزود: نگاه ما این است که مردم راحت زندگی کنند و نگرانی در خصوص مسکن خود نداشته باشند.

 

گفتنی است، طرح جهش تولید و تامین مسکن که روز ششم شهریورماه ۱۴۰۰ به تایید شورای نگهبان رسید هم‌اکنون به قانون تبدیل و ابلاغ شده و تمامی سطوح دولتی و بخش خصوصی برای اجرایی شدن این قانون تلاش خواهند کرد.

از جمله مهمترین ویژگی‌های این طرح می‌توان از پرداخت تسهیلات ۱۰ تا ۱۲ درصد برای تولید مسکن، الزام دستگاههای دولتی برای در اختیار گذاشتن زمینهای در محدوده حریم شهرها به وزارت راه و شهرسازی و تکلیف وزارت صمت برای تامین مصالح مورد نیاز احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی اشاره کرد. این در حالی است که پیش از این سود وام طرح جهش تولید و تامین مسکن ۱۸ درصد تعیین شده بود که پس از انجام کارهای کارشناسی به ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش یافته است.

منتشر شده: 2
باسره
۱۹ شهریور ۱۴۰۰
لطفا سایت مرجع ثبت نام رو اعلام کنید. ممنونم
اشکان آدینه زاده
۱۹ شهریور ۱۴۰۰
خانه ندارم
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها