رئیس انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان:

پلاتو دریا بندرعباس به هنرمندان واگذار شود



جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بندرعباس با انجمن تئاتر هرمزگان و مدیران سازمان فرهنگی شهرداری برگزار شد.

      

به گزارش صبح ساحل، در این جلسه که با حضور حسن سالاری، احمد عامری، اسماعیل رییسی، احمد کناری نژاد و اسماعیل بواشه از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد، رییس انجمن هنرهای نمایش استان ضمن تشریح فعالیت های هنرهای نمایشی به در پیش بودن جشنواره تئاتر استانی اشاره کرد و خواستار همراهی شورای شهر و سازمان فرهنگی برای برگزاری بهتر جشنواره شد.

حسین کریمی ضمن اشاره به حفظ احترام افراد به نقد عملکرد سازمان فرهنگی پرداخت و خواستار حضور تاثیر گذار تر این سازمان در عرصه های هنری شد.

یکی از موارد مهم مورد بحث و گفتگو در جلسه یاد شده که مورد تاکید حسین کریمی قرار داشت، بحث واگذاری پلاتو دریا به یک شخص غیر متخصص و عدم کارشناسی در واگذاری این پلاتو بود.

کریمی خواستار باز پس گیری این مکان و اختصاص آن به هنرمندان شد و از اعضا شورای در خواست کرد به این قرار داد ورود کنند.

در ادامه ابراهیم پشت کوهی که به عنوان یکی از نخبگان تئاتر استان و کشور در این جلسه حضور داشت، ابراز امیدواری کرد که تغییر نسل و پوست اندازی شورای شهر موجب ارتقا و رشد فرهنگ و هنر در شهر بندرعباس شود.

وی دو پاره‌گی فرهنگی و گوشه نشینی نخبگان را به ضرر شهر و مردم شهر دانست و خواستار استفاده از توانمندی های محمدعلی قویدل، موسا بندری، سعید آرمات، عیسا جنگانی، احمد کارگران، آرش عباس زاده، سعید عیسایی، حسین کریمی، مجید سرنی زاده و سایر عزیزان برای برون رفت از رکود فرهنگی و هنری شد.

کارگردان نمایش مثل آب برای شکلات ادامه داد: در بحث عملکرد سازمان فرهنگی و مدیر آن باید گفت حامد رضوانی به عنوان یک فرد حقیقی از دوستان و عزیزان ماست اما در بحث حقوقی متاسفانه عملکرد ایشان قابل دفاع نیست و نقدهایی به عملکرد شان وارد است که از جمله بحث تجهیز پلاتو (تی تووک) شهر است که نه تنها هیچ تلاشی برای تجهیز آن صورت نگرفته بلکه قرارداد آن هم تمدید نشده است.

در ادامه حامد رضوانی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته، با احترام به مقام شامخ استادان خود را شاگرد ابراهیم پشت کوهی خواند و قول داد با تعامل با انجمن تئاتر به بهبود شرایط کمک کند.

در انتهای جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی با استقبال از صحبت های یاد شده و ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه از طرح جامع تئاتر شهر بندرعباس استقبال کردند و اعلام کردند  بعد از تدوین این طرح فراگیرتوسط انجمن هنرهای نمایشی آن را مصوب نمایند و ردیف بودجه ای برای آن در نظر بگیرند.

در پایان جلسه حسن سالاری رییس کمیسیون اعلام کرد تعامل بین شورا و هنرمندان در نهایت به سود شهر بندرعباس خواهد بود و با تایید تمامی اعضا تصویب شد یک مشاور هنری برای شورا انتخاب شود و از مشاوره ایشان برای خروج از انسداد وضعیت هنری و فرهنگی استفاده شود.

   

  

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها