هرمزگان در صدر قیمت های نجومی پرواز/ بیشترین افزایش قیمت برای بندرعباس



این روزها افزایش افسار گسیخته قیمت ها سبب فشار سنگین آن بر دوش مردم و کاهش توان خرید برای عموم شهروندان شده اما در این بین قیمت های نجومی بلیط هواپیما در مسیر پروازی بندرعباس نیز سبب افزایش نارضایتی مردم هرمزگان شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، استان هرمزگان با دارا بودن ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری خود همواره از مقاصد مهم پروازی از سراسر کشور بوده است به گونه‌ای که با دارا بودن فرودگاه در شهرهای بندرعباس، قشم، کیش، جاسک، ابوموسی و بندرلنگه در زمره استان های توانمند در عرصه فرودگاهی کشور است اما در این بین تفاوت نجومی قیمت های پروازی در بندرعباس با سایر مراکز استانی است.

برای پی بردن به این موضوع نگاهی می اندازیم به قیمت های پروازی در بندرعباس و مقایسه آن با سایر شهرها و حتی برخی فرودگاه ها در استان هرمزگان تا شاهد نکات جالب و حتی تفاوت ها شگفت انگیزی باشیم.

برای خرید بلیط پرواز مسیر کیش-تهران از طریق پایگاه های اینترنتی فروش بلیط شاهد هستیم قیمت‌ها از ۲۹۵ هزار تومان آغاز و به یک میلیون و ۵۹۲ هزار تومان می رسد در حالی که در مسیر بالعکس قیمت بلیط از یک میلیون و ۳۴۶ هزار تومان شروع می شود.

در مسیر شیراز به تهران این قیمت به ۶۷۰ هزار تومان تا ۹۹۰ هزار تومان می رسد و در مسیر قشم به تهران قیت ۸۵۲ هزار تومان برای خرید بلیط در سایت به ثبت رسیده است اما نکته جالب قیمت بلیط بندرعباس به تهران با وجود پروازهای متعدد است که از یک میلیون و ۳۶۵ هزار تومان آغاز و به یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان می رسد یا در مسیر بندرعباس به تبریز قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و بندرعباس به مشهد قیمت یک میلیون و ۳۷۹ هزار تومان به ثبت رسیده است!

این پایان کار نیست و تفاوت قیمت در پرواز بندرعباس به دبی با تهران به دبی جالب تر هم می شود و در حالی که گمان می رود با توجه به نزدیکی بندرعباس به دبی و طی مسابقت کمتر باید قیمت بلیط کمتر باشد اما این گمان سریعأ مردود می شود. در حالی که می توانین پرواز تهران به دبی را با قیمت یک میلیون و ۹۹۰ هزار تومان تهیه کنید اما بندرعباس به دبی با قیمت نجومی سه میلیون و ۵۸۳ هزار تومان تا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در تلرانس قرار دارد.

با نگاه مقایسه ای با سایر خطوط به این نتیجه می رسیم که قیمت پروازها در مسیر بندرعباس قاعدتأ به بالای یک میلیون تومان می رسد و مشخص نیست بر چه اساسی این قیمت گذاری صورت گرفته و چرا باید مردم هرمزگان در میان تبعیض قیمتی و نجومی بلیط پرواز اینچنین در مشکلات و مکافات به سر ببرند.

 

 

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها