نیمی از مردم قشم واکسینه شدند



رییس شبکه بهداشت قشم گفت: تا پایان شب گذشته(چهارشنبه) ۵۲ هزار و ۵۲۹ نفر از مردم قشم دُز نخست واکسن خود را تزریق کردند که بر این اساس، ۵۳ درصد از مردم این جزیره زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

به گزارش صبح ساحل، «حمیدرضا بهزادی»، رییس شبکه بهداشت قشم با اشاره به تزریق ۷۶ هزار و ۲۵۵ دُز واکسن در قشم، گفت: همچنین۲۳ هزار و ۷۲۶ نفر نیز دُز دوم خود را دریافت کرده‌اند. وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سامانه سیب، حدود یکصد هزار نفر زیر مجموعه شهرستان قشم شناخته شده‌اند، حد اقل باید ۲۰ هزار نفر دیگر نیز واکسینه شوند تا به ۷۰ درصد واکسیناسیون برسیم. بهزادی تصریح کرد: در صورت واکسیناسیون ۷۰ درصدی مردم، آمادگی مناسبی در برابر شیوع کرونا به ویژه سویه های جدید آن در قشم ایجاد می‌شود.  وی افزود: با توجه به اینکه برای تمام افراد بالای ۱۸ سال امکان واکسیناسیون وجود دارد، امیدواریم هر چه سریع‌تر با مراجعه مردم برای تزریق واکسن، به ۷۰ درصد واکسیناسیون در قشم نایل شویم.

   

  

  ۲۷ بیمار کرونایی در قشم بستری هستند

رییس شبکه بهداشت قشم تعداد کل موارد مثبت شهرستان قشم را ۱۱ هزار و ۵۱۰ نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد ۷۲ نفر د هفته اخیر شناسایی شده‌اند. وی ادامه داد: از کل افراد شناسایی شده در هفته اخیر ۳۸ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در قشم بستری شدند که در همسنجی با هفته پیش از آن ۲۸ درصد کاهش داشته است. بهزادی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۷ بیمار کرونایی در بیمارستان پیامبراعظم(ص) قشم بستری هستند و خدمات دریافت می‌کنند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها