کارشناسان در گفت و گو با صبح ساحل مطرح کردند:

نبود پشتوانه سازی مناسب، دلیل سقوط تیم فوتبال ساحلی شهرداری



تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس پس از سال ها حضور در لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط کرد.
 
تیم فوتبال شهرداری بندرعباس که یک بار در سال ۹۴ به لیگ دسته اول سقوط کرد در این فصل هم برای دومین بار به لیگ دسته اول سقوط کرد تا موجب نگرانی اهالی فوتبال ساحلی هرمزگان شود.
فوتبال ساحلی هرمزگان یک سابقه دوازده ساله در کشور دارد. فوتبال ساحلی هرمزگان ابتدا با نام یگانه امواج خروشان شروع کرد وبه لیگ برترصعودکرد. دوسال هم بانام ویژن هرمزگان درلیگ برتر حضور داشت و بعد از آن با نام تیم شهرداری درمسابقات حضور پیدا کرد و بهترین جایگاه فوتبال ساحلی شهرداری درلیگ برترعنوان چهارمی است  و البته یک مقام سومی با تیم امید ها هم در کارنامه دارد.
با طرح دو سوال به سراغ کارشناسان این رشته ورزشی رفتیم و از آن ها پرسیده ایم  دلیل سقوط تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس به لیگ یک چه بود و آیا فوتبال ساحلی هرمزگان ظرفیت قهرمانی در لیگ برتر را دارد.
 
 سرمربی شهرداری بندرعباس: شاید شهرداری دوباره لیگ برتری شود 
 
حمید رضایی پور سرمربی شهرداری بندرعباس گفت: ما به موقع وبا برنامه شروع کردیم . وی بیان داشت: با توجه به این که قرار بود نفراتی به تیم اضافه شوند چهار بازیکن اصلی فصل قبل تیم ازجمع ما جدا شدن  و به جای آن ها قرار بود دو بازیکن با کیفیت وملی پوش در پست دفاع و دروازه‌بان به تیم اضافه شود که این اتفاق نیفتاد. البته دروازه بان مد نظر ما نزدیک به ۴۵ روز باتیم تمرین داشت وقرارداد هم امضا کرده بود اما نزدیک به مسابقات از تیم جدا شد ومدافع مدنظرهم جذب نشد و ما با اعتماد به همان نفرات و بدون مسابقات تدارکاتی وارد رقابت ها شدیم. رضایی پور گفت: عدم پرداخت مطالبات فصول  کمی ما را نگران کرده بود. نیمه ای از  نفرات تیم به دلیل‌ مشکلات مالی مجبور به کارگری بودند و پس ازکار سخت درتمرین حضور پیدا می کردند.
سرمربی تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس اظهار داشت: پس از سه مسابقه با توجه به این که نتیجه نگرفته بودیم بنده استعفای خود را اعلام کردم و پس ازهفته چهارم اعلام مخالفت نمودند وبنده فقط به خاطر حفظ سهميه تیم دوباره برگشتم. درنیم فصل دوم بازیکنانی به جمع تیم اضافه شدند ولی به خاطر این که قوانین تغییر کرده بود به هماهنگی و شرایط لازم دست پیدا نکردیم و نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم و در دو مسابقه حساس هم از داوری ضربه خوردیم که به طور قطع می‌توانستیم برنده باشیم علیرغم این که اشتباه داوری مشهود بود هیچ اقدامی نشد و اگر هم اتفاقی افتاده بنده در جریان نیستم. حمید رضایی پور گفت: قصد توجیه سقوط تیم را ندارم ولی به خاطر سوالی که پرسیده شد   باید پاسخگو می بودم .
وی بیان داشت : مسئولیت سقوط رامی پذیرم و  باعلم به این که می‌دانستم چه اتفاقاتی می افتد این مسئولیت را قبول کردم . متاسفانه با تمام تلاشی که شد موفق به حفظ سهميه نشدیم و  تشکر می کنم از همه عزیزانی که زحمات زیادی برای این تیم کشیدند.
رضایی پور در مورد سوال دوم هم گفت :  اگر جایگاه ومنزلت بازیکنان بومی تیم حفظ شود و با آنان رفتار حرفه ای شود واز لحاظ مالی تامین شوند با تقویت همین تیم شهرداری که نزدیک به یازده سال جز تیم‌های خوب کشور بوده با یک برنامه ریزی مناسب می‌توان به بهترین جایگاه و قهرمانی درکشور دست یافت. البته نباید از تیم های پایه غافل بود که استعداد های فراوانی داریم که با پرورش آن ها می‌توانیم آینده فوتبال ساحلی استان را تامین کنیم .
وی ضمن اشاره به این موضوع که شایعاتی هست که لیگ برتر فوتبال ساحلی با ۱۲ تیم برگزار شود که در این صورت شهرداری دوباره لیگ برتری خواهد شد برای تیم فولاد هرمزگان در لیگ یک کشور و صعود به لیگ برتر آرزوی موفقیت کرد. 
 
 رئیس کمیته فوتبال ساحلی هرمزگان: مشکلات درون باشگاهی موجب سقوط شهرداری شد
 
 
 
حمید رضایی  رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی هرمزگان اعتقاد دارد که مشکلات داخلی درون تیم و باشگاه ، سو مدیریت و عدم پشتیبانی مناسب باعث شد تا شهرداری بندرعباس به لیگ یک سقوط کند.
وی گفت: هرمزگان ظرفیت حضور در لیگ برتر را دارد  ولی برای قهرمان شدن در این رقابت ها نیاز به یک برنامه ریزی دو تا سه ساله داریم و اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشیم  قهرمانی هرمزگان در سال ها آینده دور از دسترس نیست.‌
 
 مجتبی ذاکری مربی موفق فوتبال ساحلی: نبود برنامه جامع موجب سقوط شهرداری شد
 
 
مربی موفق فوتبال ساحلی هرمزگان که این روزها فولاد هرمزگان را مهیا حضور در لیگ يک فوتبال ساحلی باشگاه های کشور می کند در پاسخ به سوال نخست صبح ساحل گفت: عدم ایجاد ساختار پایه و همچنین نبود برنامه جامع که طی سال ها باعث عقب گرد فوتبال ساحلی یکی از اصلی ترین علت سقوط شهرداری بندرعباس به لیگ يک بود. وی بیان داشت:  بالا رفتن سن بازیکنان و عدم جایگزینی این بازیکنان از دیگر علت سقوط می باشد همچنین در تیم‌ شهرداری به سایر مربیان اعتماد ندارند زیرا اگر اعتمادی بود با ایجاد تفکر نو می شد کارهای بزرگتر انجام داد. وی بر این باور است که  فوتبال ساحلی هرمزگان این توان را دارد که ظرف مدت سه سال جزو سه تیم برتر ایران باشد البته اگر واقعا عزم و 
اراده ای برای این کار و تغییر باشد.
 
 احسان درا، ملی پوش هرمزگانی: به داشته های خود اهمیت نمی دهیم
 
 
احسان درا ملی پوش هرمزگانی ، باشگاه شهرداری بندرعباس يكی از باشگاه های اصيل و ريشه دار در رشته فوتبال ساحلی است كه به عنوان برند ورزش حرفه ای در استان هرمزگان مطرح است و سقوط آن به ليگ دسته اول موجب ناراحتی همه اهالی ورزش شده است كه اميدوارم ديدگاه های بنده به عنوان بازيكن تيم ملی اين رشته بتواند پاسخی برای سوالات عنوان شده باشد.
وی بیان داشت: در سال های اخیر روند مديريتی در باشگاه های كشور حرفه ای تر شده به طوری كه توجه به جذب بازيكن در زمان مقرر ، تشكيل تيم های پايه و پشتوانه سازی ، ارقام قراردادها ، اردوها و امكانات و تجهيزات ، شرايط اسكان و تغذيه ، جذب كادر فنی و سرپرستی مجرب و حمايت های استانی از نماينده آن استان بيشتر از قبل مد نظر قرار گرفته كه بنظر بنده تيم شهرداری بندرعباس در برخی از آيتم ها نتوانسته به استانداردهای لازم برسد و عاملی شد تا از گردونه رقابت های ليگ برتر خارج شود. درا اظهار داشت : وقتی صحبت از فوتبال ساحلی هرمزگان به ميان می آيد يعنی جغرافيای جاسک تا پارسيان و حاجی آباد تا بندرعباس و جزایر قشم تا ابوموسی و اقصی نقاط مستعد استان كه سرشار از استعدادهايی است كه هر شهر آن مي تواند تيمی در ليگ داشته باشد. با توجه به شناختی كه از ظرفيت های بازيكنان استان دارم با قاطعيت می گویم در صورتی كه نگاه تخصصی و حرفه ای به باشگاه داری در استان باشد  اين امكان در هرمزگان وجود دارد كه استان دو تيم در ليگ برتر فوتبال ساحلی كشور داشته باشد.
راز موفقيت باشگاه هاي  مطرح در شهرهايی همانند بوشهر و يزد در فوتبال ساحلی كشور ، داشتن منابع مالی پايدار ، مديران توانمند و متخصص ، ايجاد زير ساخت حرفه ای است و اين سه ضلع مثلث موفقيت اگر در هرمزگان باشد قابليت  ايجاد بستر مناسب ، برای پرورش مربيان و بازيكنان حرفه ای خواهد شد و با استراتژی و برنامه بلند مدت ، هرمزگان تبديل به يكی از مدعيان هميشگی فوتبال ساحلی می شود.
ملی پوش هرمزگانی گفت: در استان ما کمتر توجه به داشته ها می شود و کمتر کسانی که باید در راس کار باشند در راس  کار هستند. افرادی در استان داریم که در فوتبال ساحلی هم ارتباط خوب با فدراسیون فوتبال و کمیته ساحلی دارند و هم سال ها در بالاترین سطح فوتبال ساحلی کشور هستند ولی در راس فوتبال ساحلی استان و شهرداری بندرعباس  نیستند. وی بیان داشت : امروز شاهد حضور افرادی در فوتبال ساحلی هستیم که علاقمند هستند نامی از آن ها در ورزش باشد اما بدون استفاده از با تجربه های این رشته قطعا نخواهند توانست به این مهم دست پیدا کنند. احسان دار گفت: بنده حدود هشت سال در مسابقات مختلف کشور حضور دارم و هر جا که رفته ام هر مسئول نماینده و داوری که دیده ام یک سوال از من پرسیده و آن هم این که مهدی اردیبهشتی کجاست آیاجایگاهی در  تیم شهرداری دارد یانه. باید بگویم متاسفانه کسی که سال ها به ما برای موفقیت در کشور کمک کرده در راس کار فوتبال ساحلی هرمزگان نیست.
بدون شک یکی از کسانی که به  فوتبال ساحلی هرمزگان اعتبار بخشیده است مهدی اردیبهشتی است.
وی گفت: بد نیست این موضوع هم عنوان کنم دو هفته قبل دیداری با تیم فرش حداد اصفهان داشتیم که مهدی اردیبهشتی نماینده فدراسیون در این بازی بود و من که در تیم پارس جنوبی بوشهر بودم با دیدن ایشان  قوت قلب گرفتم ، قوت قلبی که در سال‌های گذشته همیشه با حضور اردیبهشتی در کنار تیم شهرداری داشتیم و به بهترین شکل بازی می کردیم چون می دانستیم کارش را بلد است و این که چگونه با داوران و نمایندگان فدراسیون ارتباط برقرار کنند و همیشه داوران و نمایندگان فدراسیون احترام خاصی به ایشان دارند. موضوع دیگری که به یاد دارم  حدودا پنج سال قبل تیم شهرداری با تیم سمنان  بازی داشت  و فدراسیون کارت های ما را صادر نمی کرد و فقط برای پنج نفر کارت صادر شده بود.  ما واقعا در شرایط سختی بودیم که دیدیم اردیبهشتی آمدند و مجوز شش بازیکن دیگر را برای بازی گرفتند و تنها کسی که در آن دیدار نتوانست بازی کند من بودم. خیلی ناراحت بودم که به دلیل نداشتن مجوز نظام وظیفه چرا نتوانسته ام بازی کنم  اما خوشحال بودم که مجوز شش نفردیگر برای بازی صادر شد و ما بازی را بردیم.اميدوارم استان عزيزم هرمزگان بتواند در سال های آتی به جايگاه اصلی خود در ليگ برتر فوتبال ساحلی بازگشته و با برنامه ريزی مدون به قله افتخارات دست يابد زیرا این توانمندی در بازیکنان هرمزگانی دیده می شود که قهرمان فوتبال ساحلی کشور شوند.
 
 نقی صیاد: دلخوشی شهرداری تنها  به چند بازیکن بود
 
 
صیاد یکی از کارشناسان خوب فوتبال ساحلی و کسی که خودش سال ها در کنار فوتبال ساحلی هرمزگان بوده است می گوید:  تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس ساختار مناسبی نداشت و این تیم سال ها ست که پشتوانه سازی نشده است. وی بیان داشت : شهرداری  هم در حوزه بازيكن سازی و هم در حوزه مربی علیرغم داشتن ظرفيت و سخت افزار های فراوان و داشتن استعداد های بالقوه  کاری نکرده است و همیشه دلخوشی آن به چند بازیکن بوده است. نقی صیاد اعتقاد دارد که زنگ خطر سقوط  فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس از دو سال قبل به صدا در آمده بود و امسال سقوط کرد. وی بیان داشت: مشكل تيم فوتبال شهرداری پول نبودو  بايد به ساير موارد توجه كرد. شما در هيج استان ديگری اين همه ظرفيت در حوزه فوتبال ساحلي ندارید که در استان هرمزگان وجود دارد.وی در خصوص سوال دوم هم گفت:  به راحتی و با یک برنامه ریزی حداقل دوساله می توان نام فوتبال ساحلی هرمزگان را در رده اول کشور به عنوان  قهرمان دید.  
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها