مدیرکل انتقال خون استان:

پویش نذر خون در هرمزگان/ دریافت‌کنندگان واکسن‌ کرونا محدودیتی ندارند



مدیرکل انتقال خون هرمزگان از پویش نذر خون در روز اربعین حسینی در هرمزگان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «ایمان زارعی»، مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: هرمزگانی‌ها می‌توانند در روز اربعین حسینی با شرکت در پویش نذر خون به کمک در رفع کمبود ذخایر خونی استان کمک کنند. زارعی افزود:هشت پایگاه ثابت و سیار انتقال خون استان در روز‌ اربعین حسینی آماده خونگیری از عزاداران هستند. او در خصوص فعالیت پایگاه های انتقال خون در روز دوشنبه 5 مهرماه گفت:  مرکز انتقال خون بندرعباس 16 تا 20 در حد فاصل چهار راه مرادی به سمت فلکه برق  و پایگاه سرخون 9 تا 13 آماده خونگیری از شهروندان است.

مدیر کل انتقال خون هرمزگان افزود:ساعت کار مرکز انتقال خون میناب و روستای کلیبی 9 تا 13،   مرکز انتقال خون قشم 17 تا 20:30 ، مرکز انتقال خون بندرلنگه و پایگاه سیار در شهرک امام محمد باقر 9 تا 13  آماده دریافت خون از مراجعه کنندگان هستند. زارعی افزود: در کیش نیز تیم سیار مستقر در کلینیک امام علی (ع) در دو نوبت صبح 9تا 13 و عصر 17 تا 20 فعال است.

او با اشاره به اینکه در تمامی مراکز انتقال خون تمامی نکات بهداشتی سر سختانه اعمال می‌شود و بهبود یافتگان کرونا می‌توانند یک ماه از بهبودی کامل نسبت به اهدای خون اقدام کنند، گفت: آن دسته از افرادی که از زمان تزریق دوز اول یا دوم واکسن آسترازینکا و یا اسپوتنیک آنان ۲۸ روز گذشته باشد نیز می‌توانند خون اهدا کنند، اما سایر دریافت‌کنندگان واکسن‌ها هیچ محدودیتی برای اهدای خون ندارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها