۶۲ درصد مردم واکسینه شدند



وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۵۴ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و این یعنی بالای ۶۲ درصد مردم واکسینه شده‌اند.

    

به گزارش صبح ساحل، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در جلسه شورای اداری شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، به مشکلات به وجود آمده ناشی از کرونا اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت‌های اصلی دولت بحث تامین واکسن است که خوشبختانه تاکنون ۵۴ میلیون دوز واکسن تزریق شده است؛ یعنی بالغ بر ۶۲ درصد مردم واکسینه شده‌اند.

عین‌اللهی گفت: خوشبختانه واکسن کرونا به وفور تامین شده و بالای ۸۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده و بیش از ۵۴ میلیون دوز تزریق شده که امیدواریم به سرعت به پوشش حداقل ۷۰ درصد برسیم.

او افزود: محدودیت‌های کرونا به زودی برای افرادی که دو دوز واکسن خود را تزریق کرده اند، برداشته می‌شود.

وزیر بهداشت اظهار داشت: امیدواریم که ایران در واکسیناسیون علیه کرونا بتواند در دنیا در جایگاه بالایی قرار گیرد و خوشبختانه از نظر تزریق واکسن کرونا از برخی کشورها پیش افتاده ایم و انتطار داریم که با واکسیناسیون کامل و رعایت پروتکل ها حتی پس از تزریق دو دوز واکسن، شاهد کنترل بیماری کرونا باشیم. 

وی افزود: واکسیناسیون به تنهایی عامل کنترل بیماری نیست. بلکه به کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر بیماران کووید۱۹ کمک می کند و بعد از واکسیناسیون نیز پروتکل های بهداشتی باید کماکان رعایت شود.

 

منبع:همشهری

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها