برای سفر به ترکیه چه نوع واکسنی مورد تایید است؟



با افزایش برگزاری تورهای مسافرتی خارجی، این دغدغه برای مسافران ایجاد شده که نوع واکسنی که تزریق کرده‌اند، برای ورود به کشور مقصد اهمیت دارد یا خیر؟

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته تجارت‌نیوز، همه واکسن‌های تولید شده در دنیا مورد قبول تمامی کشورهای جهان نیستند. برای سفر به کشورهای خارجی به لیستی از واکسن‌های مورد تایید کشور مقصد نیاز است.

با افزایش برگزاری تورهای مسافرتی به ترکیه و با گسترش واکسیناسیون عمومی، نوع واکسن به یکی از دغدغه‌‎های افراد برای مسافرت تبدیل شده است.  این سوال برای افراد پیش می‌آید آیا با هر واکسنی می‌توان به کشور ترکیه سفر کرد؟

با اینکه برخی از منابع ترکیه اعلام کرده‌اند که واکسن‌های مورد تایید ترکیه فایزر، اسپوتنیک وی روسیه و سینوواک است. اما با وجود این سفر به کشور ترکیه برای تمامی افراد ممکن است ولی دارای برخی از محدودیت‌ها از جمله داشتن تست منفی کرونا است.

برای سفر به کشورهای خارجی از جمله ترکیه با توجه به گزارش‌هایی که موجود است، توریست‌های ایرانی و مسافران از همه‌جای دنیا قبل از ورود به ترکیه تحت آزمایش PCR اجباری قرار می‌گیرند. در نتیجه مسافران ایرانی کافی است برای ورود به این کشور مدارک آزمایش منفی PCR را تهیه کنند.

یکی از مسافرانی که تازه به ترکیه سفر کرده است گفت: «من واکسن سینوفارم تزریق کرده‌ام و نوع واکسن برای ترکیه اهمیتی ندارد و تنها با تست پی سی آر منفی توانستم به ترکیه وارد شوم و مدتی در این کشور اقامت داشته باشم.»

به نظر می‌رسد برای مسافران سفر به اکثر کشورها امکان پذیر است، اما اگر گواهی واکسیناسیون داشته باشند یا تست PCR منفی را حداقل در ۷۲ ساعت قبل دریافت کرده باشند، خیلی راحت‌تر می‌توانند وارد مقصد سفر خود شوند.

در حالی که اگر گواهی واکسیناسیون اگر حاوی واکسن مورد تایید کشور مقصد باشد، شرایط حضور مسافر در آن کشور راحت‌تر می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها