وام ودیعه مسکن همچنان پرداخت نمی‌شود!



مهلت ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن تا آذر ماه تمدید شده است اما همچنان مشکلات دریافت این وام برای متقاضیان ادامه دارد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، ثبت نام  دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از اواسط خرداد ماه آغاز شده و در نهایت مهلت ثبت نام تا آذرماه تمدید شده است.

براساس این گزارش تمامی مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می­‌توانند  برای ثبت نام به سامانه https://tem.mrud.ir/ مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 در پی افزایش تعداد متقاضیان وام ودیعه مسکن، بانک مرکزی به عنوان متولی اصلی پرداخت این تسهیلات در  (۱۱ مهرماه ۱۴۰۰) بخشنامه‌ای در رابطه با تمدید مهلت ثبت نام متقاضیان این وام تا پایان آذرماه صادر کرد، همچنین در این بخشنامه بانک‌های عامل در این زمینه را ملزم پرداخت این تسهیلات تا پایان بهمن ماه کرد.

اما متقاضیان در ادوار قبل هنوز با مشکلات بانکی زیادی دست و پنجه نرم می کنند و در بسیاری از موارد ثبت نام در این سامانه به دلیل اتمام اعتبار بانک و نبودن امکان انتخاب شعبه  نیمه تمام باقی می ماند. 

 

وام ودیعه مسکن کماکان پرداخت نمی‌شود

 

به نظر می رسد بانک ها در حال حاضر تمایلی برای اصلاح رویه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ندارند و با گذشت هفته ها از ثبت نام وام ودیعه  هنوز بانک ها اجازه تعیین شعبه بانکی را در روند ثبت نام در سامانه نمی دهند و متقاضیان در این مرحله سردرگم می مانند و برخی افراد هم منصرف می شوند.

محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی  در این خصوص گفت: آمارها نشان می دهند که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

او افزود: در حال حاضر از سهمیه ۱۰ هزار میلیارد تومان بخش کوچکی پرداخت شده است.

محمودزاده به بیان اینکه اعتبار تسهیلات وام ودیعه مسکن به صورت کامل پرداخت شده بنابراین بانک‌ها نباید به هیچ عنوان اعلام کنند که ظرفیت و یا سهمیه برای پرداخت تسهیلات تکمیل شده است، گفت: معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی این موضوع را همواره از بانک مرکزی و ستاد ملی مقابله با کرونا پیگیری کرده چرا که عددی که برای این تسهیلات پرداخت شده با عدد که به عنوان اعتبار تخصیص یافته مورد تایید نیست.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها