حمله سایبری به سامانه‌های سوخت تایید شد/بازگشت به حالت عادی تا ساعاتی دیگر



مرکز ملی فضای مجازی با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور، از بازگشت سوخت‌رسانی به حالت عادی تا ساعاتی دیگر خبر داد.

 

به گزارش  صبح ساحل و به نوشته ایرنا، از ساعتی قبل در شبکه‌های اجتماعی مساله‌ای در خصوص تعطیلی جایگاه‌های بنزین در سطح شهر مطرح شد. برخی دلیل بروز این مشکل را حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کل کشور دانستند.

مرکز ملی فضای مجازی اکنون با تایید این خبر، در خصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت اطلاعیه‌ای صادر کرد.  

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع هم‌وطنان گرامی می رساند، ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۰ مرکز «افتا» گزارشی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اعلام کرده و به تبع آن جایگاه‌ها در ارایه خدمات سوخت رسانی از مدار خارج شدند.

در ادامه نیز گفته است: در همین راستا، دستگاه‌های ذیربط در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و تا ساعاتی دیگر خدمات سوخت رسانی به حالت عادی برخواهد گشت.

همزمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در بیانیه جداگانه‌ای تاکید کرد که تمامی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی کشور بدون هیچ مشکلی در حال خدمات‌رسانی هستند.

در این بیانیه آمده است: در پی اختلال به وجود آمده در سامانه جایگاه‌های سوخت و نگرانی افکار عمومی از تسّری این اختلال به زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی به آگاهی می‌رساند تمام سامانه‌های ارتباطی و مخابراتی در سراسر کشور بدون هیچ‌گونه اختلالی در حال ارائه خدمات هستند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرده است: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده و با تلاش کارشناسان وزارت نفت، اختلال به وجود آمده در سامانه‌های جایگاه‌های سوخت نیز در حال رفع است و در ساعات آینده به تدریج به حالت پایدار باز می‌گردد.

 

 از ظهر امروز مراجعان به جایگاه‌های سوخت کشور برای دریافت بنزین با کارت هوشمند سوخت با مشکل مواجه شدند.

علی فروزنده، سخنگوی وزارت نفت پیش از این با بیان اینکه سامانه کارت سوخت از مدار خارج شده است، گفته بود که سهمیه‌ها حفظ خواهد شد، زیرا سامانه آفلاین است.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها