هرمزگان و گیلان در صدر تزریق دوز اول واکسن کرونا



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت تا چهارم آبان ماه ۱۴۰۰ هرمزگان و گیلان با ۸۵ درصد بالاترین درصد تزریق در دُز اول واکسن را دارند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، دکتر فاطمه نوروزیان افزود : زنجان با ۸۴ درصد و آذربایجان شرقی،  مازندران و  اردبیل با ۸۳ درصد در رتبه های دوم و سوم کشوری قرار دارند.

وی اظهار کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت کشور رتبه های اول تا پنجم برای دریافت دو دُز واکسن را در کشور به ترتیب استان فارس با ۵۶ درصد، آذربایجان شرقی  با ۵۵ درصد، گیلان و زنجان با ۵۳ درصد، مرکزی و اردبیل بیل با ۵۱ درصد  و هرمزگان، تهران، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد با ۵۰ درصد دارند.

نوروزیان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با ۲۶ درصد کمترین تزریق دُز واکسن برای گروه هدف را تاکنون دارد، عنوان کرد: استان قم با تزریق ۶۶ درصد دُز اول و ۳۳ درصد دُز دوم در پایین ترین سطح جدول واکسیناسیون کشوری قرار دارد.

 طبق اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۶۱ درصد اتباع خارجی حداقل یک دُز واکسن را دریافت کرده اند.

 

براساس آخرین آمار منتشرشده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون 2میلیون و 26هزار و 821دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده‌است. از این تعداد یک میلیون 289هزار و 577دوز اول و 735هزار و 299دوز دوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها