واکسیناسیون ۷۹ درصد از دانش‌آموزان قشمی در برابر کرونا



فرماندار قشم گفت: ۷۹ درصد از دانش‌آموزان شهرستان قشم در برابر کرونا واکسینه شدند که این امر روند حضوری شدن کلاس‌ها را تسهیل می‌کند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، علیرضا نصری در گردهم آیی مدیران مدارس شهر قشم افزود: ۹۳ درصد از آن را دانش‌آموزان بخش شهاب و حَرّا و ۷۴ درصد را محصلان بخش مرکزی تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: باید تلاش شود که واکسینه شدن دانش‌آموزان سرعت بیشتری به خود بگیرد تا اطمینان‌بخشی بیشتری برای خانواده‌ها به همراه داشته باشد.

فرماندار قشم  تصریح کرد: باید به شرایط مناسب‌تری برسیم تا خانواده‌ها با آرمش خاطر فرزندان خود را راهی مدرسه کنند و  معلمان و دانش‌آموزان نیز با امنیت بهداشتی بالاتری در مدارس حضور پیدا کنند.

وی افزود: بازگشایی برخی از مدارس انجام شده بود و اکنون نیز این روند با افزایش آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

نصری ادامه داد: بازگشایی مدارس باید منطبق بر پروتکل‌های بهداشتی باشد تا دغدغه همه افراد مربوط در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: مطالعات نشان می‌دهد که برگزاری مجازی کلاس‌ها آسیب‌های مختلفی داشته که به ویژه روحیه نشاط دانش‌آموزان در دوره‌های حضوری ارتقا پیدا می‌کند.

فرماندار قشم اظهار کرد:  آموزش مجازی به عنوان یک اضطرار در دوره شیوع کرونا مورد استفاده قرار گرفت و از پیش درباره آن برنامه‌ریزی مدونی صورت نگرفته بود.

وی افزود: با این حال تجربه گران‌بهایی حاصل شد که باید مزیت‌ها و آسیب‌های آن شناسایی و با تقویت مزایا، برای رفع آسیب‌ها تلاش کرد.

آموزش و پرورش شهرستان قشم دارای ۲ مدیریت بخش مرکزی و بخش شهاب و حَرّاست که در مجموع بیش از ۴۱ هزار و ۲۴۶ دانش‌آموز در آن به تحصیل مشغول هستند.

 

براساس آخرین آمار منتشرشده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون 2میلیون و 26هزار و 821دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده‌است. از این تعداد یک میلیون 289هزار و 577دوز اول و 735هزار و 299دوز دوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها