برداشت 34 میلیون برای ارتقاء بازی پابجی

مادر هرمزگانی از پسرش رودست خورد



 ارتقاء بازی پابجی 34میلیون  تومان برای مادر خانواده آب خورد. پسر 13 ساله‌ای هرمزگانی برای رسیدن به مراحل بالاتر بازی آنلاین در بیش از 40 تراکنش، حساب مادرش را خالی و خرج بازی‌اش کرد.

به گزارش صبح ساحل، چند ماه قبل، زنی جوان به پلیس فتا هرمزگان مراجعه کرد و ادعا نمود حسابش هک و حدود 2 میلیون تومان برداشت‌شده است. پلیس فتا پس از پی گیری متوجه شد پسر خانواده در این مورد نقش داشته است اما شاکی این موضوع را نپذیرفت و اصرار بر بی‌گناهی فرزندش داشت تا اینکه دو ماه بعدازاین اتفاق وی  به پلیس فتا مراجعه کرد و از برداشت 32 میلیون تومان دیگر از حسابش خبر داد. کارشناسان فتا پس از پیگیری‌ها به پسر خانواده رسیدند و بیان داشتند که پسر نوجوان بدون اجازه از حساب مادرش برداشت کرده است. زن جوان که هنوز پای پسرش در این پرونده را قبول نداشت اما فرزندش را به اداره فتا آورد. او در کمال ناباوری در آنجا فهمید که پسر خطاکارش با داشتن رمز حساب او و بلافاصله پاک کردن پیامک رمز پویا درگوشی تلفن اش، این مبلغ پول را برای دانلود بازی برداشت می‌کرد.

   

اعتراف به فعال کردن رمز دوم و رمز پویا مادر

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در این خصوص بابیان اینکه متهم در قبال خرید اکانت یا شارژ بازی‌های رایانه‌ای اقدام به تخلیه کارت‌بانکی مادرش کرده بود گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. سرگرد احسان بهمنی» افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با انجام اقدامات تخصصی پلیسی و تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی، متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا انتقال شد. این مقام مسئول با اشاره به اینکه درباز جویی اولیه انجام‌شده مشخص شد متهم فرزند شاکی است و با استفاده از اطلاعات حساب و به‌صورت غیرمجاز اقدام به خرید بازی اینترنتی می‌نموده اظهار داشت: در ابتدا متهم منکر بزه انتسابی شد، اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به‌ناچار لب به اعتراف گشود. این مسئول انتظامی استان تصریح کرد: تراکنش‌هایی که مستقیماً باسیم کارت خود وی که در اختیار فرزندش بوده صورت گرفته و فرزند شاکی از کارت‌بانکی مادرش با فعال نمودن رمز دوم و رمز پویا برای انجام بازی‌های آنلاین و خرید بازی استفاده کرده است.

    

هشدار پلیس

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه والدین باید ضمن آشنایی با نحوه استفاده از تکنولوژی روز، همگام با فرزندان خود حرکت کرده و از آن‌ها عقب نمانند در غیر این صورت نمی‌توانند همگام با تکنولوژی در تربیت فرزندان خود موفق شوند خاطرنشان کرد: والدین دقت نظر داشته باشند که از در اختیار قرار دادن کارت‌بانکی اصلی خود به فرزندانشان خودداری نمایند و جهت انجام مخارج روزانه، کارت به خصوصی با یک سقف مشخص در اختیار آنان قرار دهند. سرگرد احسان بهمنی در پایان گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها