سعید محمد:

جزایر کیش و قشم آماده پذیرایی از مسافران جام جهانی قطر است



دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کل کشور گفت: باتوجه به گنجایش کم کشور قطر در پذیرش گردشگران و مسافران جام جهانی ۲۰۲۲، برنامه ریزی کاملی داریم تا با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در قشم و کیش، باعث شویم تا توریست‌ها رضایت‌مندانه منطقه را ترک کنند.

به گزارش صبح ساحل، «سعید محمد»، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کل کشور در نشست عقد تفاهم نامه فدراسیون فوتبال با این سازمان اظهار داشت: رییس فدراسیون فوتبال را به عنوان یک فرد جدی و با پشتکار شناختم و آرزوی موفقیت برای وی دارم و امیدوارم با شتاب خوبی که سکانداری می‌کند، فدراسیون فوتبال به جایگاه اصلی خود برسد.

وی ادامه داد: کشور ما مشکلاتی زیادی را از سر گذرانده و شاید یکی از کشورهایی است که بیشترین بحران‌ها را طی چندین دهه از لحاظ جنگ، تحریم، بلاهای طبیعی گذرانده است. یکی از موضوعاتی که در شرایط بحرانی به سطح انسجام ملی و ایجاد روحیه در بین آحاد جامعه ایجاد کند، بحث ورزش است. موارد زیادی در رویدادهای فرهنگی و مذهبی وجود دارد که به تقویت روحیه مردم کمک می‌کند اما مسائل ورزشی مخصوصا فوتبال یکی از موضوعاتی است که در وجود این مردم ریشه دوانده و در انسجام ملی کمک می‌کند. فوتبال را نباید به عنوان یک ورزش ساده نگاه کرد بلکه اهرم انسجام ملی است که به کمک کشور می‌آید و بحران‌ها را حل می‌کند. در بسیاری از زمان‌ها نیاز داریم که مردم  مخصوصا جوانان به غرور ملی برگردند که این امر تنها از فوتبال بر می‌آید. شعاری که در اینجا وجود دارد " ۸۰ میلیون، یک ملت و یک ضربان قلب" واقعا همین است و واقعا ۸۰ میلیون چشمشان به پای بازیکنان تیم ملی فوتبال و جوانان است و این یک فرصت است که باید از آن استفاده کرد.

وی در ادامه بیان کرد: بحث اقتصاد ورزش و فوتبال برای کشور، یک فرصت است و باید از فرصت فوتبال که خواهان دارد در جهت بهبود معیشت مردم استفاده کنیم. کشورهای دیگر مخصوصا کشورهای غربی که پیشرو هستند، از این محل اشتغال زایی کرده و از این راه کشورشان را توسعه دادند. بحث اقتصادی و ورزش در هم عجین هستند و باید به هم خدمات بدهند. مناطق آزاد به عنوان پایلوت در همه بخش‌ها مخصوصا ورزش فضا را ایجاد می‌کند و باید از ظرفیت‌هایی که در مناطق مختلف داریم ( ارس، ماکو، الوند، چابهار، کیش، قشم و ..) و مناطق جدید( اردبیل، مریوان، بانه، قصد شیرن و بوشهر و ..) استفاده کرد و  مراوداتی با کشورهای هدف و همسایه ایجاد کنیم. همچنین در سایر ابعاد توریسم سلامت، توریسم علمی آموزشی و پژوهشی، جذب گردشگر برنامه خود را توسعه می‌دهیم، تا در مسیر موفقیت قرار گیریم. در بحث هتلینگ و خدماتی که به گردشگرها باید بدهیم، فرصت خوبی است و بعد از ۲ سال مشکلات کرونا که باعث رکود در مناطق آزاد شده بود، حال باید در این دو جزیره تحرک جدیدی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم جلسه‌ای را با فدراسیون فوتبال قطر برگزار و ظرفیت‌های‌ خودمان را معرفی کنیم. بدون شک باتوجه به گجایش کشور قطر، ظرفیت پذیرش مسافران را در جام جهانی نخواهد داشت و ما برنامه ریزی کاملی داریم تا با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در قشم و کیش باعث شویم تا توریست‌ها رضایت‌مندانه منطقه را ترک کنند.

محمد ادامه داد: من به همراه عزیزی خادم برنامه‌های توسعه‌ای را  کوتاه مدت نمی‌بینیم و بحثمان دراز مدت است. همچنین می‌توانیم در انزلی زمین ساحلی خوبی که داریم را مهیا کنیم و در اختیار بگذاریم. بدون شک ایجاد فضای جدی و بحث سرمایه گذاری و احداث اسپایر از مهمترین اهداف ما است. اگر سرمایه گذارانی علاقه‌مند باشند، همه گونه سرویس و خدمات می‌دهیم که باعث رشد و نمو ما شود و مناطق محرومی رشد کنند. اگر افرادی بیایند و سرمایه گذاری کنند، اشتغال، تردد و وضعیت مردم بهبود پیدا می‌کند. الوند، خرمشهر و آبادان مظلوم بوده و نیازمند هستند که سرمایه گذاران بیایند تا رشد کنند؛ در بعد ورزشی نیز نیاز داریم که در مسیر توسعه قرار گیریم.

محمد در پایان گفت: امیدوارم این تفاهم نامه شروعی بین مناطق آزاد و فدراسیون فوتبال باشد تا فضای مناسبی را برای رشد و ارتقا فوتبال کشور، فرزندان ایران‌زمین ایجاد کنیم.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها