فردا، آخرین مهلت ارائه درخواست بررسی انتخاب رشته در کنکور ارشد



پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ تا فردا ۱۱ آبان می‌توانند درخواست خود برای بررسی انتخاب رشته در آزمون را ارسال کنند.

به گزارش صبح ساحل، نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ روز سه شنبه، ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ بر روی  سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ که مدعی اشتباه در انتخاب رشته خود هستند، می‌توانند تا فردا سه شنبه ۱۱ آبان درخواست خود را به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه کنند.

بر اساس این گزارش، برخی از پذیرفته شدگان بعد از اعلام نتایج نهایی با ارسال درخواست به سازمان سنجش مدعی اشتباه در انتخاب رشته خود شده و متقاضی معرفی به اولویت انتخابی بعدی که در آن نمره دارند، می‌شوند. درخواست این دسته از پذیرفته شدگان صرفاً، موارد و مصادیق اشتباه انتخاب رشته که در دسته بندی زیر اعلام می‌شود، توسط این سازمان قابل بررسی و اقدام خواهد بود.

متقاضیان فقط درصورت داشتن یکی از شرایط زیر می‌توانند تقاضای خود را به این سازمان مبنی بر بررسی در اولویت‌های بعدی که دارای نمره علمی هستند، حداکثر تا تاریخ ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ به سایت سازمان سنجش ارائه کنند و از ارائه درخواست‌های خارج از موارد زیر اکیدا خودداری کنند:

۱. عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر عنوان گرایش تحصیلی یا کدضریب مجموعه امتحانی (مثلاً رشته‌های انتخابی متقاضی اکثریت از کدضریب ۱ هستند ولی در بین آنها اشتباهاً یک رشته از سایر کدضریب‌ها درج شده باشد).

۲. عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر دوره تحصیلی (مثلاً رشته‌های انتخابی متقاضی اکثریت روزانه هستند ولی در بین آنها اشتباهاً یک رشته از دوره‌های شهریه‌پرداز اعم از دوره نوبت دوم «شبانه»، غیرانتفاعی، پیام‌نور درج شده باشد).

۳. عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر شهرستان محل قبولی متقاضیان نسبت به محل اقامت آنها (بطور مثال فردی که محل اقامت وی در شهر تبریز است، اکثریت رشته‌های انتخابی او در دانشگاه‌های واقع در استان آذربایجان شرقی و استان های همجوار است، ولی اشتباهاً یک رشته از دانشگاه بیرجند در بین رشته‌های انتخابی درج کرده و در همین رشته اشتباه هم قبول شده باشد).

۴. نداشتن شرایط جهت تحصیل برای پذیرفته شده در رشته قبولی با تایید موسسه محل قبولی (دانشگاه محل قبولی در بررسی وضعیت فرد پذیرفته شده، با ارائه استدلال اعلام کند که ایشان شرایط تحصیل در رشته قبولی را ندارد).

   

روش ارائه درخواست:

درصورتی که وضعیت داوطلب در قالب موارد فوق است، لازم است ابتدا وارد قسمت «سامانه پاسخگویی اینترنتی» سازمان سنجش به آدرس https://request.sanjesh.org شود.

اگر فرد عضو سامانه پاسخگویی نیست، ابتدا با تکمیل اطلاعات خواسته شده عضو این سامانه می شود و سپس با ورود به این سامانه و انتخاب عنوان آزمون کارشناسی ارشد و سال ۱۴۰۰ وارد قسمت «اشتباه در انتخاب رشته و اولویت بعدی» شده و درخواست خود را بصورت خلاصه با ذکر دلایل، ردیف کدرشته محل و عنوان کدرشته محل طبق مندرجات کارنامه نتایج نهایی (درصورتی که در آن کدرشته محل دارای نمره باشد) ثبت می کند.

نتیجه بررسی درخواست تا تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۰ به صورت پیامک به متقاضیان اعلام خواهد شد. قبل از این تاریخ نتیجه درخوست خود را از این سازمان پیگیری نکنند. به درخواست‌هایی که بعد از مهلت تعیین شده در اطلاعیه‌های اعلام نتایج (تا تاریخ ۱۱ آبان ۱۴۰۰) به سازمان سنجش ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها