اجحاف در حق کارگران شهرداری بندرعباس؛ 

برخی از کارگران به اجبار به قرارداد حجمی بازگردانده شدند


نویسنده: صبح ساحل

به گزارش صبح ساحل، «اسماعیل بواشه»، نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ابتدای جلسه شورا به شهرداری بندرعباس تذکر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ قرارداد تعدادی از کارکنان تنظیف و فضای سبز شهرداری بندرعباس با وجود اینکه جزو نیروهای «تامین نیرو» بودند، به اجبار شهرداری بندرعباس به قرارداد حجمی بازگردانده شدند. بسیاری از این افراد با سابقه 15 سال کار، قرارداد حجمی شدند. این درحالی است که می‌بینیم در یک الی دو سال اخیر شهرداری نیروهایی را جذب کرده است. 
وی با بیان اینکه این موضوع نیاز به پیگیری در کمیسیون حقوقی دارد، گفت: این نیروها باید به «تامین نیرو» برگردند. علاوه بر این برخی از شرکت‌های پیمانکاری حق بیمه نیروهای کارگری را به صورت کارمندی پرداخت می‌کنند که باید این موضوع حل شود. اگر نیرویی به صورت کارگری فعالیت میکند و مولفه‌ی سخت و زیان آور شاملش می‌شود بیمه او هم باید به صورت کارگری پرداخت شود که در آینده دچار مشکل نشود. مولفه‌ی سخت و زیان آور به بیمه کارمندی تعلق نمی‌گیرد. حق بیمه پرداختی کارمند برای پیمانکار مبلغ کمتری است.
بواشه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه پروژه بلوار ساحلی شهر بندرعباس پروژه خوبی است، گفت: این پروژه در محدوده شهر بندرعباس نیست، به نوعی هزینه اضافی و تحمیل شده به شهرداری است. بهتر بود این پروژه از اعتبارات عمرانی استانداری هرمزگان تامین شود تا شهرداری هزینه‌ی اجرای این پروژه را به ساماندهی بافت فرسوده اختصاص دهد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها