معاون استاندار هرمزگان:

بزرگترین رویداد ورزشی ویژه نابینایان کشور در بندرعباس برگزار می‌شود



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: بزرگترین رویداد ورزشی ویژه نابینایان کشور ۲۴ آبانماه جاری به میزبانی بندرعباس برگزار می شود.

 

به گزارش صبح ساحل، علی رئوفی  در نشست با انجمن نابینایان استان هرمزگان افزود: این رویداد ورزشی به مدت ۶ روز و با شرکت ۳۱۰ ورزشکار روشندل از سراسر کشور برگزار می شود.
وی با اشاره به موفقیت های نابینایان هرمزگان در عرصه های مختلف بیان داشت: این استان دارای ۶ نابینای حافظ قرآن کریم است و همچنین یک روشندل هرمزگانی در آزمون سراسری کنکور موفق به کسب رتبه ۳۰۰ شده و هم اکنون در رشته پزشکی در حال تحصیل است.
معاون استاندار هرمزگان اظهارکرد: برخی از روشندلان هرمزگانی نیز به واسطه توانمندی های خود به عنوان مشاور فرهنگی و حقوقی و کارشناسان آی تی در دستگاه های اجرایی استان مشغول به فعالیت هستند.
رئوفی ادامه داد: استاندار هرمزگان نیز طی دستوراتی خواستار رسیدگی ویژه به مشکلات روشندلان استان در بخش های مختلف شد.
وی گفت: در این راستا به زودی عملیات احداث مجموعه ورزشی ویژه روشندلان هرمزگان آغاز می شود و یک دستگاه پرینتر مخصوص خط بریل نیز خریداری و در اختیار انجمن نابینایان استان قرار می گیرد.
رئوفی تصریح کرد: همچنین مناسب سازی دستگاه های اجرایی و اداری و پیاده روها برای رفت و آمد بدون دغدغه روشندلان از دیگر دستورهای استاندار استان به دستگاه های اجرایی ذیربط بود.
وی یادآورشد: استان هرمزگان تعداد هفت هزار نفر نابینا و کم بینا دارد که ۲ هزار و ۷۴۵ نفر نابینای مطلق هستند که شهرستان بندرعباس دارای بیشترین جمعیت نابینا و کم بینا در استان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها