کشورهای منطقه تلاش برای ترور نخست وزیر عراق را به شدت محکوم کردند



اتحادیه عرب و وزارتخانه‌های خارجه قطر و امارات و کویت حادثه ترور نافرجام نخست‌وزیر عراق را به شدت محکوم کردند.اتحادیه عرب و وزارتخانه‌های خارجه قطر و امارات و کویت حادثه ترور نافرجام نخست‌وزیر عراق را به شدت محکوم کردند.

  

به گزارش صبح ساحل، به  نقل از میدل ایست نیوز: اتحادیه عرب و وزارتخانه‌های خارجه قطر و امارات و کویت حادثه ترور نافرجام نخست‌وزیر عراق را به شدت محکوم کردند.

اتحادیه عرب تأکید کرد که این حمله اقتدار حکومت و امنیت و ثبات عراق را هدف قرار داده است.

قطر نیز در بیانیه ای تلاش برای ترور نخست‌وزیر عراق را به شدت محکوم و تقبیح کرد و افزود که قطر این حمله را یک اقدام تروریستی می‌داند که کشور عراق را هدف قرار داده است.

وزارت امور خارجه قطر ضمن تأکید بر ضرورت پیگرد عاملان این اقدام و محاکمه آنان بر موضع ثابت قطر در حمایت از وحدت و ثبات و حاکمیت ارضی عراق و تحقق آمال ملت عراق در امنیت و ثبات  وتوسعه تأکید کرد.

وزارت امور خارجه امارات نیز با انتشار بیانیه ای «حمله تروریستی بزدلانه» علیه منزل نخست‌وزیر عراق در منطقه خضراء را به شدت محکوم کرد و آن را تلاشی برای بر هم زدن امنیت  وثبات عراق و اقدامی خلاف اصول و ارزش‌های انسانی و اخلاقی شمرد.

امارات همچنین بر هم‌بستگی و حمایت خود از عراق در برابر تروریسم و اهتمام به امنیت و ثبات عراق تأکید کرد.

وزارت امور خارجه کویت نیز این حادثه را به شدت محکوم و تأکید کرد که این اقدامات جنایتکارانه نه فقط مصطفی الکاظمی که دستاوردهای عراق در همه عرصه‌ها را هدف قرار داده است.

کویت تأکید کرد که نسبت به هوشیاری برادران عراقی در از گرفتن فرصت از بدخواهان در حق عراق اطمینان دارد و افزود که در کنار عراق می‌ماند و از همه اقداماتی که عراق برای حفظ امنیت و ثبات و حاکمیت خود انجام دهد حمایت می کند.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن، با انتشار بیانیه‌ای تلاش برای ترور نخست‌وزیر عراق را «به شدیدترین لحن» محکوم کرد و آن را «جنایتی تروریستی و حمله‌ای بزدلانه علیه عراق و ثبات آن» شمرد.

او بر ایستادگی بی قید و شرط اردن در کنار عراق در رویارویی با هر چیزی که امنیت و ثبات و سلامت شهروندان و سران عراق را هدف قرار دهد تأکید کرد.

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای حمله به منزل نخست وزیر عراق را اقدامی تروریستی خواند و تأکید کرد که این حمله در پی بر هم زدن ثبات و امنیت عراق است.

ترکیه همچنین بر ضرورت شناسایی و محاکمان این حمله در اسرع وقت و بر حمایت از دولت و ملت عراق در برابر حملات تروریستی تأکید کرد.

وزارت خارجه بحرین هم با انتشار بیانیه ای این ترور را محکوم و تأکید کرد که این اقدام امنیت و ثبات عراق را هدف قرار می‌دهد و در پی فتنه در عراق است.

بحرین تأکید کرد که در جنگ با تروریسم و در همه اقداماتی که دولت عراق برای حفظ امنیت و حاکمیت و ثبات و توسعه خود بدان دست زند در کنار دولت  وملت عراق خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها