تپش قلب دختر بچه هرمزگانی در بدن پسر ۱۶ ماهه



امروز صبح  قلب دختر بچه ۱۴ ماهه هرمزگانی در بدن پسر بچه ۱۶ ماهه  در تهران شروع به تپیدن کرد و دو کلیه وی جان  پسر ۱۰ ساله هرمزگانی را از مرگ نجات داد. 
به گزارش صبح ساحل، سما سروردی گلستانی دختر اهل بندر پل خمیر  که شنبه گذشته درون سطل آب افتاده بود پس از سه روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ ،دچار مرگ مغزی شد ، قلب ، دو کلیه و کبد وی به ۳ بیمار نیازمند اهدا شد.  ساعت ۸ و نیم صبح امروز  عملیات جداسازی اعضا بدن توسط تیم جراحی قلب  از تهران و تیم پیوند اعضا از شیراز در  اتاق عمل بیمارستان شهید محمدی شروع شد و  ساعت ۱۱ این عملیات  به اتمام رسید.
آرمینه بازآزرده مادر سما در این باره گفت : دخترم همیشه عاشق بازی کردن با سطل آب بود و همیشه  مواظبش بودم ، آن شب خانه پدرم بودیم چند بار سما به درون حیاط رفت و او را به داخل خانه آوردیم بار آخر که دخترم را به درون اتاق آوردم  پسرم سامی دوساله و نیمه که به بیماری آسم داره ، حالش بد شد تنفس تنگی داشت.
وی افزود: سرگرم دارو دادن به پسرم بودم، نمی دانم سما چطوری درب را باز کرده و به درون حیاط رفته بود . این زن ۲۷ ساله افزود: درون حیاط ، همسر و پدرم  حضور داشتند حتی چندبار سما را صدا زدم  وگفتن در حال بازی است. مادر داغدیده بعد از کمی مکثی ادامه داد:  یک دفعه سما از جلوی چشم همه پنهان شد به سمت حیاط خلوت رفت. شاید دو دقیقه ای طول نکشید که پدرم او را توی سطل آب دید ، سطلی که کمتر از یک لیتر آب داشته و سما با سر درون آن افتاده بود. 
رئیس اهدا عضو استان هرمزگان  گفت:  سما کوچک‌ترین عضو خانواده سرودی گلستانی از اهالی خیراندیش شهر بندر پل و اهل تسنن بوده که در تاریخ ۱۵ آبان به علت خفگی به بیمارستان کودکان منتقل شد"دکتر محمود حسین پور ادامه داد: به‌رغم تلاش کادر درمان، به علت اینکه سلول‌های مغزی به خاطر خفگی طولانی‌مدت، دچار آسیب غیرقابل‌برگشت شده بود؛ این فرشته کوچک در تاریخ ۱۸ آبان مرگ مغزی شد. وی می‌افزاید : بعد از تائید مرگ مغزی توسط متخصصین مربوطه، هماهنگی جهت اخذ رضایت برای اهدا عضو از خانواده انجام و بعد از رضایت خانواده جهت اهدا؛ هماهنگی‌های لازم با رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه هرمزگان جهت اعزام جت اورژانس هوایی از تهران انجام شد.دکتر  حسین پور این را افزود:برای اولین بار در کل کشور فرآیند انتقال جراح پیوند قلب و انتقال اعضا تماماً با بالگرد اورژانس ۱۱۵  انجام‌شده است، جراح قلب از تهران با جت فالکون سازمان اورژانس کشور ، عازم بندرعباس شده و بعد از انجام عمل هاروست قلب، مجدداً قلب با بالگرد از بیمارستان شهید محمدی تا فرودگاه با بالگرد اورژانس ۱۱۵هرمزگان و ازآنجا باجت مجدداً به تهران اعزام شد. به گفته این مقام مسئول  بالگرد اورژانس تهران نیز قلب را از فرودگاه مهرآباد تا بیمارستان رجائی جهت پیوند منتقل کرده است. کلیه و کبد نیز با بالگرد دوم اورژانس ۱۱۵ هرمزگان به لارستان و ازآنجا با بالگرد اورژانس هوایی شیراز به بیمارستان ابوعلی سینا منتقل شد.  دکتر حسین پور ضمن تقدیر از خانواده سرودی گلستانی به خاطر این کار خداپسندانه  گفت:این دومین اهدا از شهر بندر پل بود از خانواده خیراندیش اهل تسنن بودند. قلب سما در بیمارستان رجائی تهران به یک پسر ۱۶ ماهه پیوند شد و کلیه‌ها، به یک پسر ۱۰ ساله از هرمزگان پیوند خواهد شد.
  

امروز صبح تپش قلب دختر بچه هرمزگانی در بدن پسر ۱۶ ماهه

منتشر شده: 3
مینا
۱۸ امرداد ۱۴۰۱
انقدرگریه کردم بخداقسم هرروزعکساش نگاه میکنم گریه میکنم خداب پدرومادرش صبربده سمای قشنگ تاابدبیادتیم
سيبام
۱۹ آبان ۱۴۰۰
پرواز فرشته كوچولو سماى عزيز به باغ هاى بهشت گرچه سخت است اما خداى مهربان سما را به آغوش خواهد گرفت .آقاموسى پدر سماخانم هم شهرى من از روستاى هلر جزيره قشم است .ما رادرغم خود شريك بدانيد آقاموسى
عبدالله
۱۹ آبان ۱۴۰۰
اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم ????
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها