صادرات محصولات غیرنفتی از پارسیان به قطر



فرماندار شهرستان پارسیان گفت: صادرات محصولات غیرنفتی به تناژ 500هزار تن از شهرستان پارسیان به کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه قطر انجام شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته فارس، مجتبی رضاپور سردره ظهر امروز در بازدید میدانی از گمرک بندر شیوء پارسیان اظهار داشت: با تلاش و پیگیری مسؤولان استان هرمزگان و پشتکار دستگاه‌های اجرایی شهرستان توانسته‌ایم در شرایط تحریم از سال 98 تاکنون صادرات محصولات غیرنفتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشته باشیم.

وی افزود: صادرات محصولات غیرنفتی با تناژ 500هزار تن، شامل انواع میوه و تره‌بار و سیمان از بنادر و گمرک پارسیان به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه قطر انجام شده است.

فرماندار شهرستان پارسیان ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی تجار و مدیر جوان گمرگ بندر شیوء و پرسنل زحمتکش این دفتر گفت: در راستای صادرات محصولات غیرنفتی، گمرک و بندر شیوء نیاز به توسعه داشته است که گام مهم و اساسی در صادرات غیرنفتی ایفا می‌کند و کمک شایانی به اقتصاد مقاومتی خواهد کرد.

رضاپور تصریح کرد: تجار، فعالان و سرمایه‌گذاران منطقه، فعالیت‌های خود را در زمینه صادرات غیرنفتی در سطح منطقه و در چارچوپ ضوابط مربوطه انجام خواهند داد.

وی در ادامه گفت: توسعه و لایه‌روبی و ارتقای گمرک شیوء به تجاری و راه‌اندازی گمرک ملوانی بندر تبن در غرب شهرستان سبب پویایی اقتصادی منطقه و بویژه ارزآوری برای کشور خواهد داشت.

رضاپور سردره با اشاره به اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه قطر میزبان مسابقات جام جهانی است و نیاز مبرم به محصولات غیرنفتی کشورمان دارد، گفت: تجار و بازرگانان شهرستان و منظقه باید موضوع صادرات غیرنفتی را جدی بگیرند تا پارسیان و گمرک شیوء از حیث تجارت و صادرات غیرنفتی برجسته شود و در جهت ارتقای صادرات کالاهای غیرنفتی به‌عنوان یک شاخص در کشور مطرح شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها