۸۶ درصد از دانش‌آموزان قشمی واکسینه شدند



فرماندار قشم گفت: ۱۴ هزار و ۶۰۸ نفر از دانش‌آموزان قشمی برابر با ۸۶ درصد از جمعیت این قشر زیر پوشش طرح واکسیناسیون همگانی قرار گرفتند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، علیرضا نصری در نشست شورای سلامت قشم افزود: برای بازگشایی مدارس باید تمام دانش‌آموزان قشمی واکسن خود را تزریق کنند.

وی ادامه داد: همچنین تمام فرهنگیان و افراد مرتبط با مدارس نیز باید زیر پوشش واکسیناسیون قرار بگیرند

نصری تصریح کرد: در صورتی که دانش‌اموز و یا یک فرهنگی قصد تزریق واکسن ندارد، باید با هزینه خود در هفته ۲ بار پاسخ آزمایش خود مبنی بر مبتلا نبودن به کرونا را ارائه دهد.

 

۲۷ هزار و ۷۵۱ کودک واکسن سرخک دریافت کردند

فرماندار قشم گفت: با توجه به مشاهده بیماری سرخک و سرخچه در قشم، ۲۷ هزار و ۷۵۱ کودک ۹ ماه تا هشت ساله زیر طرح واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی افزود: هم اکنون اپیدمی این بیماری در کشوبرخی کشورهای اطراف مشاهده می‌شود که به دلیل ارتباط آنان با قشم این بیماری در قشم مشاهده شد.

نصری با اشاره به اینکه ۳۲ هزار کودک باید در قشم واکسن سرخک تزریق کنند، ادامه داد: تا کنون ۸۶.۵ درصد از این جمعیت زیر پوشش قرار گرفتند که برای رسیدن به شرایط نرمال باید حداقل ۹۵ درصد از کودکان در این رده سنی واکسن دریافت کنند.

 

براساس آخرین آمار منتشرشده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون 2میلیون و 416هزار و 471دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد یک میلیون و 333هزار و 612دوز اول و یک میلیون و 72هزار و 223دوز دوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها