معاون برنامه ریزی فرمانداری قشم:

پسماندهای شناورسازان ساماندهی شود



معاون برنامه ریزی فرمانداری قشم گفت: شرکت‌های شناورسازی موظف هستند طی یک هفته پسماندهای انباشت شده خود را ساماندهی و به یک محل مرکزی منتقل کنند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، فاروق رحیمی در نشست ساماندهی پسماند شرکت‌های شناورسازی افزود: نحوه دفع پسماندهای شناورسازی با دستورالعمل‌ها مغایرت دارد که شرکت‌ها باید برای  رفع مشکلات اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی حفاظت محیط زیست و سازمان منطقه آزاد یک مکان جانمایی شود تا توسط شرکت‌ها سوله ای به عنوان انبار مرکزی ایجاد شود و تمام شرکت‌های شناورسازی پسماندهای خود را به این انبار منتقل کنند.

معاون برنامه ریزی فرمانداری قشم تصریح کرد: با توجه به اینکه پسماند این شرکت‌ها به عنوان پسماد ویژه شناخته می‌شود، شرایط امحا و دفن آن در این شهرستان وجود ندارد و باید به سایت‌های دفن زباله ویژه در سرزمین اصلی منتقل شود.

وی افزود: همچنین با توجه به ضرورت قانونی تمام شرکت‌ها باید کارشناس بهداشت، ایمنی و محیط زیست داشته باشند که هم اکنون هیچ شرکتی در قشم این کارشناس را ندارد.

رحیمی ادامه داد: مقرر شد که هر شرکت یک کارشناس استخدام کند تا مسایل زیست‌محیطی و بهداشتی رعایت شود.

 

۱۷ شرکت لنج سازی در قشم فعالت می کنند

رییس اداره حفاظت محیط زیست قشم نیز گفت: هم اکنون ۱۷ شرکت لنج‌سازی در قشم در حال فعالیت هستند که هیچ شرکتی قانون هوای پاک و حفاظت خاک را رعایت نمی‌کنند.

صادق رستمی افزود: پسماندهای ویژه به دلیل سمی بودن،  خورندگی  و مسایل بهداشتی دیگر به نوعی خطرناک است و باید در شرایطی خاص امحا شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون شرکت‌های لنج سازی پسماندهای تولیدی را به راحتی در زمین‌های اطراف شرکت و یا در سد اختصاصی پی پشت به صورت پراکنده رها می‌کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قشم  تصریح کرد: متأسفانه این پسماندها را آتش میزنند تا حجم آن کاهش پیدا کند که این امر یک فاجعه زیست محیطی است.

وی افزود: پسماندها مخلوطی از پشم شیشه، رزین، چسب و فایبر گلاس است که آتش زدن آن باعث ایجاد یک بحران محیط زیستی می‌شود.

صادقی ادامه داد: امید است با جانمایی انبار پسماند و انتقال این پسماندها به سرزمین اصلی امحای آن به صورت اصولی انجام شود.

وی اظهار کرد: باید یک شرکت مستقل برای انتقال پسماندها از شرکت‌های لنج سازی به انبار مرکزی و دپو کردن آن، و سپس انتقال آن به سایت‌های مخصوص دفع پسماندهای ویژه استخدام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها