نرخ تورم اقلام خوراکی در آبان ماه/ برنج ایرانی بیشترین افزایش قیمت را داشته است



در گروه نان و غلات، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ٥.١ درصد، رشته آش با ٤.٢ درصد و شیرینی خشک با ٤ درصد بیش‌ترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، در آبان ماه ١٤٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است: در گروه نان و غلات، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ٥.١ درصد، رشته آش با ٤.٢ درصد و شیرینی خشک با ٤ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌، اقلام مرغ ماشینی با ٧.٨ درصد و ماهی قزل آلا با ٦.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن ، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پنیر ایرانی پاستوریزه با ٤.٥ درصد، کره پاستوریزه (کره حیوانی)  با ٤.٢ درصد و دوغ پاستوریزه با ٣.٤ درصد بوده است. همچنین در این گروه روغن نباتی جامد با ٤.١- درصد و روغن مایع با ٠.٤- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته ­اند.

 

 

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور آبان ١٤٠٠
  

 



در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به لیموترش با ٤.٥ درصد و هلو با ٤.٣ درصد است. همچنین در این گروه پرتقال با ٢٢.٨- درصد و موز با ١.٤- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته ­اند.

در گروه سبزیجات و حبوبات، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گوجه فرنگی با ٣٣,٥ درصد،  فلفل دلمه ای با ١٥.٨ درصد و سیب زمینی با ١٢.٠ درصد است. همچنین در این گروه هویج فرنگی با ٢٤.٥- درصد و خیار با ٦.٤- بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­ اند.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به رب گوجه فرنگی با ١٣.٣ درصد و سس گوجه فرنگی با ٥.١ درصد است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها