رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

امکان سرایت بیماری منتقله از پشه آئدس در کشور وجود دارد/ شهروندان موارد بهداشتی را رعایت کنند



رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان صبح امروز (۱۰ آذرماه)  از صید پشه‌ زنده آئدس که حامل ویروس نبودند خبر داد و گفت: شهروندان باید موارد بهداشتی را حتما رعایت کنند.

        

به گزارش صبح ساحل، حسین فرشیدی صبح امروز (۱۰ آذرماه) در نشست خبری گفت: پشه های صید شده حامل ویروس نیستند ولی این از نگرانی ما کم نخواهد کرد،چراکه بیماری منتقله از پشه آئدس جدید نیست، در پاکستان و عمان هم بیمار و هم ناقل بیماری ناشی از پشه آئدس وجود دارد، پس باید دقت داشته باشیم که امکان سرایت در کشور وجود دارد؛ آثار و عوارض پشه آئدس سالهاست که شناخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا در معرض خطر هم پشه و هم بیماری هستند و حساسیت ما بخاطر این است که باید وجود و یا عدم وجود ویروس در کشور رسمیت پیدا کند.

وی از یک مورد فوتی به علت آنفلوآنزا که در سال جاری بوده است، گفت: صید پشه زنده آئدس موجب نگرانی شده است و شهروندان باید موارد بهداشتی را حتما رعایت کنند. در حال حاضر وجود این ویروس بسیاری از فعالیت‌ها را تحت الشعاع قرار داده و وجود این بیماری قطعا در تصمیم شرکت‌هایی که علاقه دارند در کشورمان سرمایه گذاری کنند، تاثیرگزار خواهد بود.

دکتر حسین فرشیدی در نشستی خبری امروز در خصوص بیماری کرونا، افزود: کووید ۱۹ ماندگار است و برای سال‌ها بیماری کرونا وجود خواهد داشت و استفاده از ماسک ادامه دارد پس خواهش می کنم تمامی آحاد جامعه ساده انگاری نکنند.

همچنین در خصوص سویه جدید آمیکرون گفت: این سویه در ۲۰ کشور مشاهده شده است، شدت سرایت این ویروس هنوز سنجیده نشده ولی به احتمال زیاد از سویه دلتا بیشتر است؛ سه اصل مهم تزریق واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری ها همچنان باید رعایت شود.

وی همچنین در خصوص بیمارستان جنرال  ۲۶۰ تختخوابی نفت خلیج فارس که در حال احداث است گفت:  با رایزنی هایی که با مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس انجام گرفت تا بخش‌هایی از آن تا پایان امسال وارد چرخه خدمت شود تا فشار بر بیمارستان شهید محمدی کمتر شود، اما تا ۳ سال آینده نمی‌توان توقع داشت این بیمارستان به بهره برداری برسد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها