نجات جان نوجوان ۱۶ ساله قشمی با اقدام به موقع تیم جراحی



رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم گفت: با اقدام به موقع تیم جراحی، نوجوان ۱۶ ساله قشمی که توسط اورژانس ۱۱۵ به این مرکز درمانی انتقال یافته بود، نجات یافت.

   

به گزارش صبح ساحل، مریم هروآبادی گفت: این نوجوان در اثر تصادف شدید با موتورسیکلت و با تشخیص خونریزی داخلی بستری و پس از احیا و انجام اقدامات اولیه درمانی به اتاق عمل منتقل شد.

وی درباره چگونگی انجام این عمل بیان کرد: بیمار در بدو ورود با افت فشار خون (فشار خون ۶۰) و با شکایت از درد در ناحیه شکم بر اثر تصادف شدید، پذیرش و اقدامات اولیه وی صورت گرفت.

هروآبادی تصریح کرد: با سونوگرافی FAST اورژانسی، خون فراوان در شکم بیمار رویت و پس از آن به صورت اورژانسی به اتاق عمل انتقال داده شد.

 رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم خاطرنشان کرد: پارگی وسیع از ناحیه لیگامان فالسی فرم به عمق حدوداً پنج سانتی‌متر بود که باعث خونریزی تقریبی دو لیتری در ناحیه شکم بیمار شده بود که پس از تخلیه آن، کبد نیز ترمیم گردید.

وی با اشاره به اینکه پس از انجام این عمل جراحی، ترشحات صفراوی با درمان دارویی کاهش یافته و آنزیم های کبدی نیز در وضعیت مناسب قرار گرفت، اضافه کرد: بیمار با انجام اقدامات بالینی و درمانی با حال عمومی مناسب ترخیص شد.

     

 

عکس تزیینی است.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها