عربستان ارتباط فرد دستگیر شده در فرانسه را با قتل خاشقچی تکذیب کرد



سفارت عربستان در پاریس، ارتباط یک تبعه بازداشت شده این کشور در فرانسه را با قتل جمال قاشقچی روزنامه نگار سعودی تکذیب کرد و خواستار آزادی فوری وی شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، سفارت عربستان  سه شنبه شب با انتشار بیانیه ای در توئیتر افزود: آنچه رسانه ها در باره بازداشت یک سعودی مظنون در ماجرای جمال خاشقچی گزارش داده اند، نادرست است و  فرد دستگیر شده هیچ ارتباطی با این ماجرا ندارد و باید هرچه سریع تر آزاد شود.

در بیانیه  تاکید شده که دستگاه قضایی عربستان حکم افرادی را که مشارکت شان در ماجرای خاشقچی به اثبات رسیده، صادر کرده است و آنان در حال گذراندن مجازات خود هستند.

فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که یک فرد مظنون به مشارکت در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی- آمریکایی را در حال سوار شدن به یک پرواز به مقصد عربستان بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از رادیو آرتی‌ال فرانسه، این فرد روز سه شنبه در فرودگاه شارل دوگل در نزدیکی شهر پاریس در حال سوار شدن به یک پرواز به مقصد عربستان دستگیر شد.

بر اساس گزارش آرتی‌ال، فرد دستگیر شده یکی از اعضای گارد سلطنتی عربستان سعودی است که گفته می‌شود در قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول در اکتبر ۲۰۱۸ دخالت داشت.

خاشقچی ۶۰ ساله روز ۲ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهر ۱۳۹۷) برای طی مراحل ثبت ازدواج با خدیجه چنگیز نامزد ترکیه‌ای خود، به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما پس از ورود به کنسولگری ناپدید شد.

این روزنامه نگار منتقد آل سعود بعد از انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود و در روزهای منتهی به قتل، قصد ازدواج با یک تبعه ترکیه را داشت.

نامزد وی پس از اطمینان از خارج نشدن خاشقچی از ساختمان کنسولگری، پلیس و مقام‌های عالی ترکیه را در جریان رویداد قرار داد، ولی مقام‌های آل سعود منکر اطلاع از وضعیت خاشقچی شدند.

حکومت آل سعود پس از ۱۸ روز انکار، در پی فشار بین‌المللی با صدور بیانیه‌ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف و اعلام کرد که در ارتباط با پرونده قتل او، ۱۸ نفر از جمله ۱۵ مامور تیم ترور اعزامی از ریاض دستگیر شده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها