بیش از 60 فروند شناور غیرمجاز در هرمزگان توقیف شد



دادستان مرکز استان هرمزگان از کشف بیش از ۶ میلیون لیتر سوخت قاچاق و توقیف ۶۷ فروند شناور غیرمجاز در این رابطه خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان گفت: به منظور مدیریت صحیح و سامان دهی عرضه سوخت و کنترل هوشمند مصرف آن از شهریورماه امسال قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان تشکیل شده است. دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس افزود: در این بازه زمانی با همفکری و مشارکت تمامی اعضا، تمهیدات لازم اتخاذ شد که در نتیجه آن کاهش هفت درصدی مصرف سوخت به میزان شش میلیون لیتر در استان هرمزگان را شاهد می‌باشیم.

قهرمانی از مسدودسازی ۹۰۰ عدد کارت سوخت مهاجر متعلق به قاچاقچیان و کشف میزان یک میلیون و ۱۴۰ هزار و هفتاد لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی انتظامی نیز به عنوان دیگر دستاورد‌های قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان نام برد. وی گفت: میزان ۴ میلیون و ششصد و ده هزار لیتر سوخت قاچاق توسط دریابانی استان هرمزگان و ۶۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز توسط نیروی دریایی سپاه کشف و ضبط شده است.

این مقام ارشد قضایی از توقیف تعداد ۶۷ فروند شناور حامل سوخت قاچاق و توقیف تعداد ۴۵۶ دستگاه خودروی سبک و ۱۳۰ دستگاه کامیون و خودروی سنگین نیز خبر داد. وی افزود: به منظور صیانت از منابع ملی، مقابله با قاچاق سوخت با جدیت پیگیری می‌شود و دستگاه قضایی با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، تعیین شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سوخت را از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت قرارگاه مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان برشمرد  قهرمانی اضافه کرد: بر این اساس یکصد و هشتاد فقره پرونده قضایی در دو شعبه دادسرای ویژه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سوخت و پولشویی تشکیل شده است. وی تعداد متهمان بازداشتی به اتهام قاچاق سوخت از نهاد‌های متولی را ۷ نفر و تعداد متهمان دستگیر شده مربوط تمام پرونده‌های قاچاق سوخت را ۳۶۷ نفر اعلام کرد.

این مقام قضایی کارآمدسازی بازرسی‌ها، نظارت جدی و مؤثر به وسیله سامانه‌های هوشمند و تعامل جدی با حراست را از دیگر اهداف تشکیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان بیان کرد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از ۳۰ مورد بازدید سرزده از جایگاه‌های عرضه سوخت واحد‌های تولیدی و صنعتی در سطح استان خبر داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها