از ابتدای امسال تاکنون؛

بیش از 350 دریانورد در آب‌های هرمزگان از خدمات مرکز جستجو و نجات دریایی استفاده کردند



معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به دنبال انجام ۱۰۱ عملیات‌ جستجو ‌و نجات دریایی از ابتدای سال جاری تا کنون، ۳۵۵ دریانورد مضطر در پهنه آبی استان هرمزگان از خدمات مرکز جستجو و نجات دریایی استفاده نمودند.
به گزارش صبح ساحل،‌ «اسماعیل مکی‌زاده»، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد عملیات های جستجو و نجات دریایی درگستره آبی استان را طی بازه زمانی از ابتدای امسال تا نیمه دیماه سال جاری ۱۰۱ مورد اعلام کرد و گفت: به دلیل از سرگیری تبادلات تجاری پس از کرونا و به تبع آن افزایش ترددهای دریایی شاهد رشد ۴۷ درصدی عملیات های جستجو و نجات در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی افزود: از این تعداد ماموریت به ثبت رسیده ۵۳ مورد انجام خدمات پزشکی به دریانوردان و شناورهای درحال عبور بوده که از این میزان ۴۶ دریانورد ایرانی و ۹ تبعه خارجی از این خدمات بهرمنده شده‌اند، که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۹ درصدی به ثبت رسیده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به خدمات پزشکی ارائه شده به خدمه شناورهای متردد در پهنه خلیج فارس و دریای عمان نیز اشاره ای داشت و گفت: علاوه بر ابتلا دریانوردان به ویروس کرونا، اتفاقاتی نظیر شکستگی، جراحت، برق گرفتگی نیز به مرکز جستجو و نجات گزارش شده که با هماهنگی مجموعه ذیربط به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

لازم به ذکر است،‌ استان هرمزگان با برخورداری از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره، علاوه بر در اختیار داشتن بیش‌ترین مرز دریایی کشور، فعالیت در امر جستجو و نجات دریایی را از ابتدای مرز شهرستان پارسیان در خلیج‌فارس تا مرز دریایی بندر چابهار در دریای عمان برعهده دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها