هرمزگان رتبه اول کشور در تعیین تکلیف اموال تملیکی را کسب کرد



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت:این استان در حوزه های اموال منقول و غیرمنقول در سطح کشور، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

      

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی روز چهارشنبه در خصوص لزوم تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار داشت: با توجه به آمار عملکرد سازمان اموال تملیکی در خصوص تعیین تکلیف اموال بیت المال در ۹ ماهه سال جاری، این استان در جمع‌بندی شاخص‌های هجده‌گانه عملکردی در حوزه های اموال منقول و غیرمنقول در سطح کشور، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی  ادامه داد: به محض صدور دستورها رییس قوه قضاییه در این خصوص، با تشکیل کارگروه ویژه و اتخاذ تمهیدات لازم، اقداماتی چون استقرار تعدادی از قضات دادسرا در سازمان اموال تملیکی، ارزیابی فنی سامانه های این سازمان، تفکیک و دسته‌بندی پرونده‌های جاری و مختومه، ترخیص فوری کالاهای سریع الفساد، تأمین امکانات و تجهیزات لازم جهت تخلیه و بارگیری با همکاری دستگاه های متولی، امحاء و معدوم سازی کالاهای تاریخ مصرف گذشته و برگزاری مزایده در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار گرفت که به موفقیت های قابل توجهی در تعیین تکلیف اقلام موجود در انبارهای این سازمان منجر شد و در نتیجه، بر اساس بررسی های انجام شده، استان هرمزگان در تمامی شاخص ها عنوان برتر کشور را به دست‌آورد. 

رییس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضایی صیانت از اموال عمومی است بر ضرورت تعیین تکلیف فوری کالاهای باقی مانده در انبارهای سازمان اموال تملیکی نیز تأکید کرد.

قهرمانی افزود: در شرایط موجود با تعیین تکلیف این اقلام، علاوه بر حفظ حقوق بیت المال، عواید آن برای مصارف عمومی و عمران و آبادانی کشور هزینه خواهد شد.

 

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها