اهالی روستای جعفرآباد میناب شناسنامه‌دار شدند



با همکاری دستگاه قضایی ۳۸ نفر از اهالی روستای جعفرآباد توکهور و هشتبندی درشهرستان میناب شناسنامه دار شدند.

به گزارش صبح ساحل، با تحقق وعده دستگاه قضایی در خصوص صدور شناسنامه برای اهالی چراغ آباد، طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان، شناسنامه‌ها و اوراق هویت مردم این روستا به آن‌ها تقدیم شد.

حدود ۴۰ نفر از اهالی روستای جعفر آباد توکهور بدون شناسنامه بودند و به گفته اهالی محل، اصالت این افراد از شهرستان بشاگرد است که چند دهه پیش به این منطقه کوچ و ساکن شده اند.

برخی از این افراد حدود ۴۰ سال سن دارند و بدون شناسنامه بودند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت:  به محض اطلاع دستگاه قضایی از مشکل اهالی این روستا، با صدور دستورات ویژه‌ای در این خصوص، ضمن تشکیل تیمی متشکل از ادارات و دستگاه‌های مرتبط با موضوع از جمله اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان به منظور تسریع در حل مشکلات و موانع به وجود آمده برای اهالی روستای مذکور و چند نقطه دیگر از استان، تمهیدات لازم اتخاذ و اجرایی شد.

مجتبی قهرمانی گفت: در راستای صیانت از حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قوانین، با صدور دستور قضایی، اعضای این تیم ویژه مکلف شدند جهت بررسی دقیق و کارشناسی علت صادرنشدن شناسنامه برای اهالی این روستا و تسریع در حل مشکل آن‌ها اقدام کنند.

او گفت: با اقدام دستگاه قضایی استان هرمزگان، این مشکل ظرف کمتر از چهار ماه به صورت کامل حل شد و اهالی این روستا دیگر دغدغه‌ای برای برخورداری از اوراق هویت و بهره مندی از مزایای آن نخواهند داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها