خط لوله انتقال گاز پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در حال تعمیر است/ بیماران قلبی - تنفسی، خانم‌های باردار، کودکان و سالمندان از خانه خارج نشوند



شرکت نفت ستاره بندرعباس دراطلاعیه‌ای اعلام کرد: متخصصان در حال برطرف کردن آسیب‌دیدگی جزئی خط لوله انتقال میعانات گازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس هستند.

به گزارش صبح ساحل، در این اطلاعیه آمده است  مشکل در کمترین زمان ممکن برطرف می‌شود و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

حجم زیاد و شدید بارندگی روز‌های اخیر در استان هرمزگان و خارج شدن آب‌های سطحی از مسیل و ورود سیلاب به خط لوله انتقال خوراک پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس علت آسیب‌دیدگی جزئی این خط لوله اعلام شده است. بر همین اساس، حجم سیلاب در اطراف خط لوله به‌قدری بی‌سابقه بوده که در برخی قسمت‌ها دهانه مسیل تا ۶۰۰ متر تعریض شده است.

در این اطلاعیه عنوان شده است: در دهانه مسیل یاد شده شیر‌های قطع اضطراری عمل کرده و جریان گاز به صورت خودکار بسته شده است. در این اطلاعیه تاکید شده است با توجه به ذخیره سازی میعانات گازی در مخازن پالایشگاه ستاره خلیج فارس، عملیات تولید در این پالایشگاه بی وقفه ادامه دارد.

«دکتر فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: بیماران قلبی - تنفسی، خانم‌های باردار، کودکان و سالمندان از خانه خارج نشوند و در صورت نیاز حتما از ماسک استفاده کنند.

از صبح امروز آسیب دیدگی بخشی از خط لوله انتقال میعانات گازی به شرکت نفت ستاره خلیج فارس بندرعباس در محدوده گچین موجب انتشار گاز و استشمام بوی شدید گاز در بندرعباس و قشم شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها