دستگیری محکوم متواری و کشف کلاهبرداری ۲۵ میلیارد تومانی در هرمزگان



فرمانده انتظامی استان از دستگیری محکوم متواری و کشف کلاهبرداری ۲۵ میلیارد تومانی با اشرافیت کارآگاهان پلیس استان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، سردار غلامرضا جعفری صبح امروز (۳۰ دی ماه) در این خصوص، افزود: در پی دریافت شکایتی مبنی بر کلاهبرداری و انتقال مال غیر و جعل، با توجه به اهمیت موضوع مراتب بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در بررسی های انجام شده مشخص شد متهم با اطلاع از اقامت شاکی در خارج از کشور، با تنظیم یک فقره وکالتنامه جعلی در یکی از دفاتر اسناد رسمی بندرعباس اقدام به انتقال قطعی مالکیت سه دانگ از یک ملک ثبتی و تعداد ۲۷ باب مغازه واقع در بندرعباس را به نام خودش و مالکیت سه دانگ از پلاک های ثبتی یک ملک دیگر بنام خواهرش کرده و سپس املاک فوق را به فروش رسانده و متواری شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: متعاقبا یک فقره پرونده محکوم تحت تعقیب و متواری از شعبه دوم اجرای احکام کیفری مبنی بر دستگیری محکوم علیه به اتهام کلاهبرداری و انتقال مال غیر و سوء استفاده از سند مجعول به حبس و پرداخت جزای نقدی دولتی به میزان ۱۶ میلیارد ریال و رد مال به شاکی محکوم شده بود، واصل شد.

سردار جعفریاضافه کرد: با انجام اقدامات گسترده فنی، اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم پس از خروج از استان هرمزگان به استان فارس متواری و در شهرک صدرا شهرستان شیراز مخفی شده و به بصورت مجردی و تنها زندگی می کند.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: مأموران پس از اطمینان از حضور نامبرده در شیراز ضمن اخذ نیابت قضائی قصد عزیمت جهت دستگیری وی داشته که با توجه به اینکه دادسرای اجرای احکام کیفری شیراز قبل از حضور ماموران انجام دهنده نیابت، اقدام به ثبت نیابت به صورت عادی کرده بود محکوم علیه با توجه به مطلع شدن از سامانه ثنا دادگستری سریعا از محل اختفاء خود خارج و گوشی تلفن همراه خود را خاموش و متواری می شود.

وی ادامه داد: با تلاش های فراوان یک ماهه و خستگی ناپذیر مأموران نهایتا مخفیگاه متهم که بصورت دوره‌ای محل اختفاء خود را از استان های تهران، اصفهان و فارس تغییر می داد در شهرستان شیراز شناسایی و مأموران با هماهنگی قضائی و اخد نیابت به مخفیگاه متهم اعزام و طی یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و به پلیس آگاهی استان انتقال دادند. 

سردار جعفری با بیان اینکه متهم در بازجویی های اولیه به کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد تومان معترف شد، اظهار کرد: متهم پس از تکمیل پرونده به دادسرا منتقل و با توجه به محکومیت قطعی کلاهبرداری و انتقال مال غیر و استفاده از سند مجعول روانه زندان مرکزی بندرعباس شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها