هواشناسی هرمزگان:

تا اواسط هفته شاهد ماندگاری هوای سرد در استان خواهیم بود



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از لحاظ دمایی تا اواسط هفته شاهد ماندگاری هوای سرد در استان خواهیم بود.

به گزارش صبح ساحل، مرضیه سی سی پور گفت: در مناطق شرقی و مرکزی استان گردوغبار و کاهش میدان دید افقی همراه با افزایش سرعت باد شمال شرقی مورد انتظار است که از ساعات ظهر از میزان سرعت باد کاسته خواهد شد.

وی افزود: در مناطق دریایی استان نسبت به روز گذشته از شدت باد و ارتفاع امواج کاسته شده است، اما همچنان امروز تنگه هرمز، مناطق جنوبی و غربی جزیره لاوان و شرق جاسک نسبتا مواج خواهد ماند و فردا به تدریج از سرعت باد در این مناطق کاسته خواهد شد.

سی سی پور گفت: با توجه به مواج بودن تنگه هرمز، مناطق شرقی جاسک و غرب لاوان، شناور‌های سبک از تردد دریایی در این مناطق خودداری کنند.

وی گفت: با توجه به گرد و غبار و کاهش دید افقی در مناطق شرقی و مرکزی استان از تردد‌های غیر ضرور در ساعات صبح تا ظهر خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به افت دما و ماندگاری هوای سرد، اقدامات لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی انجام شود.

 

توصیه های هواشناسی :
1.با توجه به مواج بودن تنگه ی هرمز ،مناطق شرقی جاسک و غرب لاوان، شناورهای سبک از تردد دریایی در این مناطق خودداری نمایند.

2.با توجه به پدیده ی گرد وغبار و کاهش میدان دید افقی در مناطق شرقی و مرکزی استان، از تردد های غیر ضرور در ساعات صبح تا ظهر خودداری شود.

3.با توجه به افت دما و ماندگاری هوای سرد، اقدامات لازم جهت محافظت از محصولات کشاورزی صورت پذیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها