معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان:

افزایش آمار مبتلایان به سویه اُومیکرون در هرمزگان/ مردم از شرکت در اجتماعات خودداری کنند



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: استان هرمزگان با افزایش محسوس آمار مبتلایان به سویه اُومیکرون کرونا مواجه است.

به گزارش صبح ساحل، «علی رئوفی»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: شهرستان‌های غرب استان از جمله بستک، پارسیان و بندرلنگه بیش از سایر شهرستان‌های استان با افزایش موارد ابتلا به سویه اُومیکرون روبرو هستند. وی گفت: فرمانداران شهرستان‌های غرب استان با همکاری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، تدابیر پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به این سویه در این شهرستان‌ها در دستور کار قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر لزوم خودداری مردم از حضور در اجتماعات، افزود: به دلیل حضور افراد در اجتماعات شاهد ابتلای خوشه‌ای به سویه اُومیکرون در هرمزگان هستیم که این موضوع ضرورت خودداری مردم از شرکت در اجتماعات به ویژه جشن‌های عروسی را دوچندان کرده است.

رئوفی از همه بخشداران و دهیاران استان خواست همکاری خود را با دانشگاه علوم پزشکی استان برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به این سویه افزایش دهند. وی گفت: صنایع استان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را برای حفظ سلامت نیرو‌ها به صورت دقیق در دستور کار قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: با توجه به تاکید دانشگاه علوم پزشکی استان، هرگونه علائم سرماخوردگی به عنوان ابتلا به اُومیکرون تلقی شود و ضروری است افراد مبتلا پنج روز در منزل برای جلوگیری از ابتلای سایر افراد، در قرنطینه باشند. رئوفی گفت: با توجه به سرایت بالای سویه اُومیکرون، استفاده از دو ماسک در اماکن عمومی ضروری است و این موضوع در کاهش آمار مبتلایان نقش بسزایی دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها